رضایی: اصفهان بهترین سالن شمشیربازی ایران را دارد

رئیس هیئت شمشیر بازی استان اصفهان گفت: رشته شمشیربازی در بین مردم شناخته شده نیست و در شهرستان‌ها مشکل سالن شمشیربازی داریم.

فرهاد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت هیئت شمشیربازی استان اصفهان اظهار کرد: هیئت شمشیر بازی استان اصفهان در کشور از جایگاه خوبی برخوردار است و همیشه بین سه استان برتر قرار دارد.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های آینده هیئت، گفت: تلاش می‌کنیم تا حداکثر یک ماه آینده بتوانیم لیگ شمشیر زنی داخل استان را برگزار کنیم. همچنین برنامه‌هایی شامل توسعه شمشیر بازی در شهرستان‌ها، آموزش مربیان و بالاتر بردن سطح علمی آنان و حمایت از قهرمانان و مربیان را در دستور کار داریم.

رضایی در خصوص استقبال مردم از رشته شمشیر بازی، تصریح کرد: مردم از رشته‌ شمشیر بازی اطلاعات کافی ندارند. ما در کنار ورزشکاران با استعدادی که خودشان به ما مراجعه می‌کنند، استعدادیابی در مدارس را داریم. با معرفی و سنجش دانش آموزان در مدارس، آن‌ها را به شرکت در این رشته دعوت می‌کنیم، اما بخاطر شیوع ویروس کرونا در کشور این استعدادیابی ناتمام ماند.

وی ادامه داد: به طور کلی سالانه در دو مرحله به مدارس مراجعه می‌کنیم و افرادی را که فاکتورهای مورد نظر ما را داشته باشند انتخاب کرده و برای تست به سالن دعوت می‌کنیم. از بین این افراد تعدادی را برای آموزش شمشیر زنی انتخاب می‌کنیم.

رئیس هیئت شمشیرزنی استان اصفهان با اشاره به تعداد شمشیربازان فعال استان، اظهار کرد: در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ ورزشکار دختر و بسر فعال در این رشته داریم که از تمامی تجهیزات به طور کامل برخوردار هستند. از نظر زیرساختی نیز مشکلی نداریم و آکادمی‌های شمشیر بازی فعال هستند.

رضایی در خصوص سال‌های وجود رشته شمشیر بازی در شهرستان‌های اصفهان، گفت: هیئت‌های شمشیر بازی در شهرستان‌های استان اصفهان تازه تأسیس هستند. بهترین هیئت شهرستان‌ها از نظر امکانات، هیئت نجف آباد است که قسمتی از یک سالن ورزشی را به این رشته اختصاص داده اند. در کاشان همچنان مشکل نبود سالن وجود دارد. در خمینی شهر تازه این کار شروع شده است. در نظر داریم دو یا سه شهرستان را برای راه اندازی هیئت انتخاب کنبم.

وی در خصوص سالن‌های فعال شهر اصفهان، تصریح کرد: سالن تختی و سالن ورزشگاه نصر را داریم که هر دو فعال و خوب هستند. سالن نصر بهترین سالن شمشیربازی ایران است.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اصفهان در خصوص وضعیت استقبال از رشته شمشیر بازی بین بانوان، گفت: استقبال بانوان خوب است و از نظر جمعیت تقریباً با آقایان برابر هستند و در برخی مواقع تعداد مدال‌های بانوان از آقایان بیشتر است.

وی تصریح کرد: در بخش فلوره و در تمام رده‌ها جایگاه خوبی داریم. در المپیادی که سال گذشته به میزبانی اصفهان برگزار شد، اول شدیم و در بخش آقایان و بانوان اصفهان بهترین مقام‌ها را کسب کرد.

رضایی گفت: تغییر مدیریت اداره ورزش و جوانان را به فال نیک می‌گیرم. امیدوارم با این تغییر، حمایت از این رشته بیش‌تر شود و ما بتوانیم رشته شمشیر بازی را توسعه دهیم.

کد خبر 429740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.