کاهش درآمد سبب عملیاتی نشدن پروژه‌ها می‌شود

شهردار بندرعباس گفت: اجرای پروژه‌ها در شهر نیازمند تامین مالی است حال اگر کاهش درآمد باشد، خود به خود بعضی از پروژه‌ها عملیاتی نمی‌شود.

عباس امینی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اجرای پروژه تقاطع ولیعصر و مهرگان با نظر و تصویب شورا به یک شرکت وابسته دولتی سپرده شد، اما از آنجایی که معمولاً محل اجرای پروژه‌های تقاطع غیر هم‌سطح معارض زیادی دارد، پروژه مهرگان نیز مستثنی نبوده و با مشکلی برخورد کرد که اکثر آنها رفع شد و دکل فشار قوی که جابجایی آن نیازمند هزینه زیاد است، باقی مانده البته سایر اقدامات آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه احداث شهر بازی حداقل ۵۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد، افزود: شهرداری حاضر به تأمین ۱۰ میلیارد تومان آورده شده و در همین راستا با سرمایه‌گذار توافقاتی شده و موافقت اولیه کمیسیون ماده ۵ اخذ شده است البته همچنان مصمم به اجرای این پروژه هستیم، اما اگر سرمایه‌گذار منافع مشخصی نداشته باشد، به موضوع ورود نمی‌کند.

شهردار بندرعباس اضافه کرد: در خصوص پارک ۱۰ هکتاری، زمین مورد نظر اختصاص یافت، اما معارض زیادی داشت که نهایتاً در اواخر سال قبل به معارض آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب رسیدیم؛ علی رغم تمام این مشکلات و با توجه به اینکه اخذ مجوزهای لازم نیازمند زمان است، این پروژه در حال تسطیح و اجراست.

برای اجرای بی. آر. تی تا سال ۱۴۰۰ وقت داریم

وی اظهار کرد: موضوع ترافیک، به تغییر رفتار مردم و تغییر در محل‌های عبور و مرور مربوط است که واکنش‌هایی در پی دارد. از سال ۸۷ طرح جامع حمل و نقل بندرعباس در وزارت کشور مصوب شده که یک بخش آن ایجاد حمل و نقل انبوه‌بر تندرو (بی آر تی) بوده و این کار مراحل متعددی دارد.

امینی زاده افزود: در این ارتباط طبق برنامه و طرح جامع حمل و نقلی تا سال ۱۴۰۰ برای اجرا وقت داریم. سه خط انبوه در طرح جامع پیش بینی شده و ما نیز به این نتیجه رسیدیم که در برنامه طرح بازنگری شود.

وی تاکید کرد: طی دو سال اخیر هزینه‌های اجرا و مصالح به شدت افزایش یافته است. در حال حاضر اجرای ایستگاه‌ها، اصلاح پارکینگ‌های حاشیه‌ای و نرده کشی در حال انجام است و بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان هزینه برای خرید اتوبوس‌ها اختصاص یافته است همچنین برای احداث پایانه غربی این پروژه با یکی از دستگاه‌ها مشکلاتی داشتیم که نهایتاً ناچار به تغییر محل پایانه شدیم، اما انجام کار در حال پیگیری است.

کد خبر 429737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.