تصمیمی برای خیمه‌گاه حسینی گلستان شهدا گرفته نشده است/ روان خانواده شهدا را خدشه‌دار نکنید

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هنوز تصمیمی برای نوع کاربری خیمه‌گاه حسینی گلستان شهدا گرفته نشده و مشخص نیست قرار است این مکان جمع‌آوری شود یا نه.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز -یکشنبه یکم تیرماه- در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در واکنش به برخی شائبه‌ها در فضای مجازی در خصوص نامگذاری سالن مجاور گلستان شهدای اصفهان به نام "فردوس" اظهار کرد: به این نام دو مرتبه در قرآن اشاره شده و نام بالاترین جایگاه در بهشت است که مؤمنان و شهدا در آن حضور خواهند داشت.

وی افزود: تصمیم گرفته شد سالن تازه تأسیس در گلستان شهدا به نام فردوس مزین شود که ابعاد مختلف این نامگذاری در کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنجیده و پس از آن در جلسه علنی بررسی و تصویب شد؛ برای طی مراحل قانونی، لایحه مصوب شورای شهر به فرمانداری ارسال و تأیید شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه گفته می‌شود این مکان نام تالار گرفته و ممکن است کاربری دیگری برای آن اتفاق افتد، تصریح کرد: درخواست می‌کنیم افراد درباره موضوعاتی که اطلاعی از آن ندارند صحبت نکرده و سبب تشویش اذهان عمومی نشوند؛ حتماً پیش از هر اظهار نظری با متولی امر گفت‌وگو کنند تا روح و روان خانواده شهدا که فرزندان خود را به انقلاب هدیه کرده‌اند، مخدوش نشود.

وی با تاکید بر اینکه نباید این اقدام شیرین در چمبره سطحی‌نگری گرفتار شود، ادامه داد: در مدیریت شهری همواره باب گفتگو باز بوده و هرگونه اعتراضی که در مسیر خود مطرح شود را با آغوش باز پذیرا خواهیم بود؛ تصمیمات شورای شهر وحی منزل نیست و در سایه گفتگو می‌تواند پختگی لازم را پیدا کند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: از هرگونه قضاوت شتابزده و تحریک‌آمیز باید پرهیز کرده و تنها به دنبال پاسخ سوالات باشیم، اگر پاسخ مناسبی گرفتیم کریمانه آن را بپذیریم اما اگر پاسخ سوال را نگرفتیم و متقاعد نشدیم از طریق مراجع قانونی آن را پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: قرار بر این بود که بودجه این محل از طریق شهرداری، استانداری و بنیاد شهید محقق شود، اما مدیریت شهری یک تنه آزادسازی و احداث این سالن را در کوتاه‌ترین زمان انجام داد که باید این اقدام موردتوجه شهروندان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مردم اصفهان بدانند که هزینه‌ای که از محل اعتبارات شهر برای این پروژه اختصاص یافته بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است که اجرای این پروژه جای تبریک دارد و امیدواریم هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از این سالن فاخر و در شأن خانواده معظم شهدا باشیم.

وی درباره نامگذاری این مکان به نام خیمه حسینی، اظهار کرد: قرار بود تابلوی این مکان به گونه‌ای طراحی شود که مزین به آیه قرآن بوده و به خیمه‌گاه حسینی و وقایع و اتفاقات مهمی که در طول سال‌های انقلاب اتفاق افتاده انجام شود.

نصراصفهانی افزود: هنوز تصمیمی برای نوع کاربری خیمه حسینی گلستان شهدا گرفته نشده و مشخص نیست قرار است این مکان جمع‌آوری شود یا نه.

تخلفات سال ۹۹ تخفیف نمی‌گیرند

وی گفت: بخش دوم بسته تشویقی ساخت‌وساز، هفته گذشته طی یک لایحه دو فوریتی تجدیدنظر و به تصویب شورای شهر رسید تا بر اساس آن تخفیف‌ها و مدت‌زمان بهره‌مندی شهروندان افزایش پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این اقدام به این دلیل بود که کمک کنیم پروانه‌های معلق و بلاتکلیف از وضعیت کنونی خود خارج شود، خاطرنشان کرد: هرچه شهروندان زودتر اقدام کنند، از تخفیف بیشتری در قالب این بسته تشویقی برخوردار خواهند شد.

وی اضافه کرد: در زمان تصویب اشاره کردیم که تخلفات سال ۹۹ به هیچ عنوان مشمول این بسته تشویقی نخواهد شد بنابراین اگر تخلفی در سال جاری انجام شد، از متخلفان هزینه هنگفتی در قالب تبصره ۹ و با نرخ روز اخذ خواهد شد.

نصراصفهانی اضافه کرد: لازم است اطلاع رسانی مناسب از سوی شهرداری‌های مناطق انجام شده، مهندسان ناظر از بروز تخلفات جلوگیری کنند، نظام مهندسی طبق قانون با مهندسان متخلف برخورد کند و نیروهای کنترل و نظارت در خصوص تخلفات سختگیری کنند تا مجموع این اقدامات سبب رخت بربستن تخلفات ساختمانی از شهر باشد.

تماس‌های شهروندان نشان از مسئولیت پذیری آنها دارد

وی به بیش از ۳۳ هزار تماس شهروندان اصفهانی در اردیبهشت‌ماه با سامانه ۱۳۷ اشاره کرد و گفت: این تعداد تماس نشان از مشارکت اجتماعی، دلواپسی و احساس مسئولیت مردم است که امیدواریم روز به روز این مشارکت بیشتر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: رهنمودها، انتقادات و توصیه‌هایی که در این زمینه وجود دارد را به فال نیک گرفته و از آن استقبال می‌کنیم.

از تقلیل حقوق و مزایای کارکنان شهرداری پرهیز شود

وی از شهردار و معاونین امور مالی و برنامه‌ریزی شهردار اصفهان درخواست کرد از هرگونه تقلیل در حقوق و مزایا و رفاهیات کارکنان شهرداری پرهیز کرده و اظهار کرد: عزم مدیریت شهری جزم است که بودجه سال ۹۹ محقق شود، بودجه‌ای که افزایش قابل توجهی داشته و نیاز است با تحقق آن کارکنان در خصوص دریافت حقوق و مزایا دلواپسی خاصی نداشته باشند.

نصراصفهانی تصریح کرد: شرایط باید در بدنه شهرداری به نحوی باشد که باعث انگیزه بیشتر در میان کارکنان شود.

شأن مردم در اجرای میز خدمت حفظ شود

وی با بیان اینکه میزهای خدمت در شهرداری‌ها باید وضعیت مطلوب‌تری داشته باشند، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که زیرساخت‌های لازم برای میز خدمت همچنان نداریم و آنچه اجرا می‌شود با اهداف اولیه فاصله دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: خبرهای اخیر درباره شیوع کرونا نشان می‌دهد وضعیت نگران‌کننده است بنابراین فاصله‌گذاری اجتماعی و شأن و کرامت شهروندان در قالب میز خدمت باید حفظ شده و وقت شهروندان در اجرای آن محترم شناخته شود.

کد خبر 429722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.