شال و روسری مناسب برای رنگ پوست‌های مختلف + راهنمای خرید

انتخاب شال و روسری مناسب برای هر فرد و هماهنگ با صورت و لباس معمولا جز دغدغه های خانم ها است.

به گزارش ایمنا روسری (به انگلیسی SCARF) مثل شال (SHAWL) در واقع یک اکسسوری (ACCESSORY) مورد نیاز پوشش بانوان بوده که می‌تواند علاوه بر پوشش سر، نقش مکمل تیپ را در طراحی استایل های فصلی کژوال و رسمی ایفا کند. بانوان همواره روسری‌هایی دارند که آنها را متناسب با پوشش خود، مکان مربوطه و به تناسب فرم صورت و رنگ پوست هماهنگ می‌کنند.

چرا انتخاب شال و روسری مناسب اهمیت دارد؟

حتماً شما هم به این مورد برخورد کرده‌اید که مثلاً از شدت خستگی و بی خوابی چشمانتان را به زور باز نگه داشته‌اید، اما دوستانتان می‌گویند امروز چه صورت بشاشی داری! و یا برعکس، یک روز احساس می‌کنید از همیشه سر حال تر هستید، اما اطرافیانتان نگران صورت بی حال شما هستند. می‌دانید دلیل آن چیست؟ خیلی ساده است، این قضیه بر می‌گردد به انتخاب رنگ شال و روسری شما که تناسب و عدم تناسب آن با رنگ پوست صورت، چهره متفاوتی از شما نشان می‌دهد.

روسری

شال و روسری از اکسسوری های مهم در استایل به شمار می‌آیند، زیرا در بالاترین قسمت لباس‌ها و در مجاورت صورت قرار می‌گیرند. معمولاً خانم‌ها به دنبال سِت کردن شال و روسری با مانتو، کفش و سایر لباس‌های خود هستند اما باید بدانید که در مرحله نخست باید رنگ شال و روسری را با رنگ پوست صورت خود هماهنگ کنید و به این فکر کنید که به صورتتان می‌آید یا نه.

تعیین سردی و گرمی پوست

پوست انسان علاوه بر روشن و تیره بودن دارای ویژگی سردی و گرمی هم هست.

روسری

اینکه پوست شما، سرد است یا گرم یا خنثی، در انتخاب رنگ شال و روسری مناسب بسیار تأثیرگذار است. پوست‌های گرم، تنالیته زرد و نارنجی دارند و تنالیته پوست‌های سرد، به آبی و صورتی متمایل است. معمولاً به دو روش ساده می‌توان سردی و گرمی پوست را تعیین کرد.

تعیین سردی و گرمی پوست بر اساس رنگ رگ‌ها

به مچ دست خود در نور طبیعی آفتاب نگاه کنید. اگر رگ‌های روی مچ دستتان سبز بود، رنگ پوست شما گرم است و اگر رگ‌ها آبی یا بنفش هستند، شما دارای رنگ پوست سرد هستید.

تعیین سردی و گرمی پوست با استفاده از زیورآلات طلا و نقره

به مچ یکی از دست‌های خود یک دستبند طلایی و به مچ دیگرتان، دستبند نقره‌ای ببندید و در نور طبیعی آفتاب به آنها نگاه کنید.

روسری

اگر دستبند نقره‌ای، پوست شما را شفاف‌تر و زیباتر نشان دهد، پوست شما سرد است و اگر با جواهرات طلایی پوست شاداب‌تر و سر حال تری دارید، شما دارای رنگ پوست گرم هستید. اگر هم وضعیتی میان این دو مورد دارید، رنگ پوست شما خنثی است.

شال و روسری مناسب برای رنگ پوست گرم

رنگ‌های گرم، بهترین انتخاب برای رنگ پوست‌های گرم هستند. رنگ‌هایی همچون قرمز، نارنجی، قهوه‌ای و شتری تیره از رنگ‌های جذاب و مناسب برای پوست‌های گرم هستند.

شال و روسری مناسب برای رنگ پوست سرد

اگر رنگ پوست شما سرد است، رنگ‌های سرد روی پوست شما زیباتر به نظر می‌رسند و صورتتان را شاداب‌تر می‌سازند.

روسری

رنگ‌هایی مانند آبی، سبز، بنفش برای این نوع پوست بسیار مناسب است. صورتی لطیف، یکی دیگر از رنگ‌های مناسب برای پوست‌های سرد است. شال و روسری شما می‌تواند ترکیبی از رنگ‌های مختلف باشد اما بهتر است رنگ غالب آن را سرد انتخاب کنید.

شال و روسری مناسب برای پوست‌های خنثی

افرادی که رنگ پوست خنثی دارند در دسته افراد خوش شانس قرار می‌گیرند زیرا در انتخاب رنگ روسری و شال، هیچ گونه محدودیتی ندارند. این افراد می‌توانند بسته به سلیقه خود رنگ شال و روسری خود را از میان تمام طیف‌های رنگی از سرد تا گرم انتخاب کنند.

شال و روسری مناسب برای پوست روشن

اگر پوست شما سفید و روشن است، از رنگ‌های نیره و قوی مثل قرمز، آبی و سبز استفاده کنید.

روسری

از شال و روسری‌هایی با رنگ‌های خیلی روشن و متمایل به سفید استفاده نکنید چون حتماً اطرافیانتان به شما خواهند گفت که مثل ماست شده‌اید! اما اگر واقعاً به رنگ‌های روشن علاقه دارید، بهتر است به سراغ یک روسری یا شال طرح دار بروید که زمینه آن رنگ روشنی دارد.

شال و روسری مناسب برای پوست تیره

اگر پوست تیره ای دارید، هرگز به سراغ رنگ‌های تیره ای مثل قهوه‌ای، بنفش تیره، آبی تیره و… نروید و به جای آن از رنگ‌های روشن استفاده کنید. بهترین انتخاب برای شما، سفید، لیمویی، صورتی روشن، آبی روشن، رنگ‌های پاستلی و بسیاری از تناژهای رنگ سبز خواهد بود.

روسری

نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که هرگز به سراغ شال و روسری‌هایی با رنگ کدر و مات نروید. رنگ‌های کدر و مات باعث می‌شوند بازتاب رنگ شال و روسری، درخشش طبیعی پوست را از بین ببرد. برای مثال، به جای خاکستری از رنگ موشی و به جای سورمه ای از آبی کاربنی استفاده کنید که درخشندگی بیشتری دارند.

شال و روسری مناسب برای پوست متوسط (گندمی و سبزه)

اگر پوست متوسط و گندمی دارید، یعنی پوستی که نه خیلی روشن است و نه خیلی تیره، انتخاب وسیعی از رنگ‌ها را پیش رو دارید. مثلاً رنگ‌های سبز و آجری روشن و یا حتی روسری‌هایی با پارچه براق در تناژ رنگی سورمه ای یا زرشکی.

روسری

شال و روسری روشن، این نوع پوست را روشن‌تر نشان می‌دهد در حالی که رنگ‌های تیره‌تر، ظاهر این پوست را به طرف پوست‌های تیره‌تر متمایل می‌سازند. رنگ‌های خنثی یعنی سفید، مشکی و خاکستری نیز انتخاب مناسبی برای این رنگ پوست هستند.

اگر پوست گندمی با تناژ سرد دارید، کرم پاستلی، سورمه ای، سبز چمنی و سفید را امتحان کنید. اما اگر پوست شما گندمی با تناژ گرم است، بنفش پاستلی، عنابی، آجری روشن و مشکی انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

کد خبر 429709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • FR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    35 1
    عالی
  • مبینا IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    12 1
    عالیه
  • RO ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    4 1
    شال وروسری شاد ومجلسی میخام
  • ملوسا. IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    6 0
    برای من مفید بود