ششمین کشتی ایرانی در راه ونزوئلا

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

به دنبال مچ‌گیری از دولت نیستیم

عباس مقتدایی در خصوص لزوم تعامل میان مجلس و دولت برای پیش برد امور کشور، اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که باید مورد توجه باشد ضرورت همکاری حداکثری برای حل مشکلات مردم است و دولت و مجلس دو مجموعه و یا جزیره جدا از یکدیگر نیستند، بلکه مجموعه‌های به هم پیوسته و مرتبط هستند که هر یک وظایف و تکالیفی را بر عهده دارند. اما در عین حال وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین و عملکردها و ریل‌گذاری حرکتی دولت بر عهده مجلس است و موضوعات اجرایی و عملیاتی و محقق کردن قوانین و مطالبات نمایندگان بر عهده دولت است، بنابراین دولت و مجلس در صورت تعامل و همکاری می‌توانند امور مربوط به کشور را به پیش برند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: این تعامل و همکاری حد و حریم‌هایی دارد به این معنا که نه دولت مجلس می‌شود و نه مجلس دولت؛ بلکه هر کدام وظیفه خاص خود را دارند، اما در عین حال همیشه این‌گونه است که در همکاری و همراهی بهره‌وری‌ها افزایش پیدا می‌کند. به همین جهت معتقدم برای پیش برد مسائل استان و شهرستان اصفهان باید حداکثر همکاری و همدلی میان مسئولان ایجاد شود به همین جهت است که نمایندگان شهرستان اصفهان در فضایی تعاملی به دنبال حل مشکلات هستند. برای تداوم این روند و برای حل مشکلات مردم آماده همکاری با تمام دستگاه‌های اجرایی هستیم به گونه‌ای که بتوانیم مشکلات این دستگاه‌ها را حل کنیم و آماده نظارت بر عملکردها در بالاترین سطح بوده تا موانع و مشکلات را گوش‌زد کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نمایندگان به دنبال مچ‌گیری از دولت نیستند، بلکه دنبال این هستیم که دست دولت را بگیریم تا بتواند کارهای بهتری انجام دهد. خوشبختانه تعاملی که در هفته‌های گذشته میان مسئولان استان و نمایندگان بوده است نشان می‌دهد که می‌توانیم در ماه‌های باقی مانده از عمرِ دولت فعلی، با همکاری سازنده، کارهای مفیدی انجام دهیم.

بدن بی‌جان قاضی منصوری متهم پرونده فساد قوه‌قضاییه در رومانی پیدا شد

«جسد غلامرضا منصوری بیرون هتلی در رومانی پیدا شد»؛ خبر کوتاه بود و شوکه‌کننده. زندگی آقای بازپرس که افکار عمومی منتظر بازگشت او به کشور و حضورش در دادگاه بود، روی سنگفرش‌های هتلی در بخارست رومانی به پایان رسید. خبر را ابتدا رادیو فردا، یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در اروپا منتشر کرد؛ خبری که نشان از آن داشت که منصوری از پنجره محل اقامت، خود را به پایین پرت کرده و درگذشته است. حادثه‌ای عجیب که باعث شد تا دقایقی پس از انتشار خبر و دست به دست شدن در فضای مجازی، حتی وکیل غلامرضا منصوری را هم در بهت و بی‌خبری فرو ببرد. آن‌جا که نجف‌پور ثانی درباره خبر منتشر شده مبنی بر مرگ منصوری، به «اعتماد» گفت که تازه دقایقی است در جریان این موضوع از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای قرار گرفته است. وکیل متهم منصوری با بیان اینکه او نیز از شنیدن این خبر شوکه شده و مبهوت است، تأیید خبری را که آن دقایق بیشتر شبیه به یک شوخی توییتری بود تا حقیقت عجیب یک پرونده جنجالی، منوط به پیگیری بیشتر عنوان کرد. دقایقی بعد اما تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که خبر درگذشتِ «بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه» را از این شوخی‌ها و شایعات فراتر می‌برد؛ گزارشی که در تلویزیون رومانی در حال پخش بود و عکسی از غلامرضا منصوری و فضای اطراف هتل محل اقامت او را نشان می‌داد که ظاهراً جسد منصوری بر سنگفرش روبه‌روی آن پیدا شده است.

با این حساب جنجال ۱۲ روزه حضور بازپرس منصوری به عنوان متهم ردیف نهم در پرونده پُرحاشیه اکبر طبری که از هجدهم خردادماه و با برگزاری نخستین جلسه دادگاه این پرونده آغاز شده بود، می‌رفت که پایان یابد یا دست‌کم رنگ و بوی دیگری بگیرد. با این همه اما حالا با وجود بی‌خبری از اینکه منصوری خودکشی کرده یا کشته شده، افکار عمومی می‌خواهد بداند چه کس یا کسانی نگران حضور منصوری در دادگاه بوده‌اند؟ پرسشی که پاسخ به آن می‌تواند گره از معمای مرگ مشکوک آقای بازپرس باز کند. اینکه چرا منصوری که یک روز بعد از برگزاری اولین جلسه دادگاه اکبر طبری، در حالی که بنا بر اعلام دادستان این پرونده به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه متهم شده بود، در پیامی ویدئویی اعلام کرد که در اسرع وقت به ایران بازمی‌گردد اما ۱۲ روز بعد دست به خودکشی زده یا به دستان قاتل یا قاتلانی مرموز به قتل رسیده است؟!

دادگاه آمریکا: جان بولتون حق انتشار کتاب خود را دارد

قاضی یک دادگاه در آمریکا درخواست دولت دونالد ترامپ برای متوقف کردن انتشار کتاب جان بولتون را نپذیرفت. این تصمیم در حالی اعلام شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکنون تلاش کرده به بهانه نگرانی از انتشار اطلاعات طبقه‌بندی شده از انتشار این کتاب جلوگیری کند. تصمیم رویس لامبرت، قاضی ارشد ایالات متحده به معنی پیروزی بزرگی برای بولتون در پرونده‌ای قضائی است که موضوع متمم اول قانون اساسی و نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی در آن مطرح است.

جان بولتون کتابی با عنوان «اتاقی که در آن روی داد؛ خاطراتی از کاخ سفید» درباره دوران مسئولیتش در دولت ترامپ نوشته که از روز پنج‌شنبه گذشته بخش‌های لو رفته‌ای از آن در آمریکا و سراسر جهان جنجال بر پا کرده است. این کتاب به رویدادهای پشت‌پرده کاخ سفید در دوران ترامپ می‌پردازد و برخی رفتارها، سیاست‌ها و اشتباهات او در آن شرح داده شده است. به همین دلیل رئیس جمهوری آمریکا از انتشار آن خرسند نیست. جان بولتون به‌خاطر موضع تند درباره کره‌شمالی شناخته شده است. او سپتامبر گذشته، پس از دومین دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون از سمت خود برکنار شد. بر اساس گزارش یورو نیوز، کتاب جان بولتون قرار است سه روز دیگر یعنی در روز ۲۳ ژوئن (۳ تیر) در ایالات متحده توزیع شود.

محموله ششمین کشتی ایرانی در راه ونزوئلا چیست؟

حجت الله سلطانی سفیر ایران در ونزوئلا روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت که ششمین کشتی ایرانی که به سوی ونزوئلا در حال حرکت است حامل مواد غذایی است. ششمین کشتی ایرانی ۱۷ ماه مِی (۲۸ اردیبهشت ۹۹) بندر شهید رجایی را به مقصد ونزوئلا ترک کرد و بر اساس آخرین اخبار در حال نزدیک شدن به آب‌های ونزوئلا است. ایران از ماه آوریل تاکنون ۵ نفتکش که مجموعاً حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین حمل می‌کردند به ونزوئلا که به شدت به سوخت نیازمند است، ارسال کرده است. پیشتر نیز خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود ایران احتمالاً ماهانه دو تا ۳ محموله بنزین به ونزوئلا بفروشد.

کد خبر 429697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.