گوشی های جدید سامسونگ چه ویژگی هایی دارند؟

شرکت سامسونگ قصد دارد برای گوشی‌های آینده خود حسگرهای دوربین قابل کج شدن تولید کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه تقریباً بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار دارای حداقل دو حسگر دوربین عقب هستند. بعضی از گوشی‌های هوشمند نیز از چهار یا پنج حسگر دوربین بهره می‌برند، اما شرکت سامسونگ به تازگی طرح جدیدی برای حسگرهای دوربین گوشی‌های هوشمند به ثبت رسانده است.

با توجه به تصاویر پتنت‌های ثبت شده، سنسور دوربین گوشی‌های سامسونگ قابل کج شدن بوده و زمانی که مورد نیاز نباشند، در حالت مسطح قرار خواهند گرفت. به نظر می‌رسد که این قابلیت می‌تواند به طور چشمگیری نوع ثبت تصویر یک گوشی هوشمند را تغییر دهد. به عنوان نمونه این حسگرها با قابلیت کج شدن می‌توانند تصاویری مشابه لنز چشم ماهی ثبت کنند.

لنز چشم ماهی (Fisheye Lens) که به لنز اولتراواید نیز مشهور است، به دسته‌ای از لنزهای عکاسی گفته می‌شود که قادر است عکس‌هایی با زاویه دید فوق عریض (معمولاً تا ۱۸۰ درجه) به ثبت برساند. معمولاً از لنزهای چشم ماهی برای ثبت تصاویر هنری و انتزاعی استفاده می‌شود. زمانی که این نوع لنزها در دهه ۲۰ میلادی برای اولین بار معرفی شد، بیشتر در زمینه‌های علمی مانند هواشناسی مورد استفاده قرار گرفت.

موضوع قابل توجه اینکه ثبت پتنت‌ها همیشه به تولید محصول ختم نمی‌شود؛ بنابراین حسگرهای قابل کج شدن را باید در حال حاضر در حد یک ایده بدانیم؛ البته شرکت سامسونگ تلاش می‌کند این ایده را به واقعیت تبدیل کند و انقلاب جدیدی را در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند ایجاد کند.

کد خبر 429695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.