کدام گروه ‌های خونی بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که خطر ابتلا به کووید-۱۹ در میان افرادی با گروه خونی "O"، کمتر از بقیه گروه‌های خونی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان، محققان در حال بررسی جنبه‌های مختلف این بیماری و عوامل تأثیرگذار بر افزایش خطر ابتلا به آن بوده‌اند. گروهی از دانشمندان در حال بررسی عوامل ژنتیکی هستند تا دلیل این موضوع را کشف کنند که چرا برخی مبتلایان به ویروس جدید کرونا هیچ علائمی از خود نشان نمی‌دهند، در حالی که برخی دیگر علائم شدیدی دارند.

پژوهشگران شرکت آزمایش ژنتیکی "23andMe" به منظور بررسی ارتباط بین گروه‌های خونی مختلف و خطر ابتلا به کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف داده‌های پزشکی بیش از ۷۵۰ هزار فرد را بررسی کردند. محققان عواملی مانند سن، جنسیت، شاخص توده بدنی و شرایط مهم پزشکی شرکت کنندگان را نیز در نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد افراد دارای گروه خونی "O" تا حدود ۱۸ درصد کمتر از سایر گروه‌های خونی به بیماری کرونا مبتلا شدند، به طوری که نتیجه تست کرونا ۱.۳ درصد از شرکت کنندگان این پژوهش با گروه خونی "O" مثبت اعلام شد، در حالی که ۱.۴ درصد از افراد با گروه خونی "A" به کووید -۱۹ مبتلا شدند و تست ویروس کرونای ۱.۵ درصد از افراد با گروه خونی "B" یا "AB" نیز مثبت اعلام شد.

یافته‌های جدید نشان داد حتی افراد دارای گروه خونی "O" که در معرض ویروس قرار گرفتند، ۱۳ تا ۲۶ درصد کمتر از دیگر گروه‌های خونی به ویروس کرونا مبتلا شدند؛ بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که گروه خونی "O" در برابر بیماری ویروسی کووید -۱۹ نقش محافظتی دارد.

پیشتر نیز گروهی از محققان چینی با بررسی نمونه خون افراد مبتلا به کرونا متوجه شدند که افراد دارای گروه خونی "O"، کمتر از دیگر گروه‌های خونی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند. نتایج مطالعات جدید می‌تواند به شناسایی و محافظت افرادی که در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارند، کمک زیادی کند.

کد خبر 429694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.