همتی بر تداوم اصلاح ناترازی بانک‌ها تأکید کرد

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تقدیر از عملکرد شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات معیشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا، بر تداوم نقش بانک‌ها در رونق بازار سرمایه تأکید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی، جلسه رئیس‌کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌ها در بانک مرکزی برگزار شد. در این جلسه عبدالناصر همتی ضمن تقدیر از عملکرد بانک‌ها در پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات معیشتی به ۲۱ میلیون نفر از هم‌وطنان، بر تداوم اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از کرونا تأکید کرد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری از طریق واگذاری اموال و دارائی‌هایشان‌، گفت: بانک‌ها با تداوم واگذاری سهام خود در شرایط فعلی بازار سرمایه، می‌توانند ضمن کمک به تعمیق این بازار در راستای اصلاح و کاهش نا ترازی خود اقدام کنند.

رئیس‌کل بانک مرکزی بانک‌ها را به فراهم کردن امکان بهره‌مندی از شرایط مناسب این بازار برای افزایش سرمایه از محل صرف سهام به عنوان یک روش متداول و مرسوم در نظام مالی جهان توصیه کرد.

همتی ضمن ارائه گزارشی از سفر اخیر خود به عراق، حجم معتنابه صادرات به عراق و منابع ارزی حاصل از آن را فرصت خوبی برای کشور دانست و اعلام کرد: با مذاکرات و توافقات انجام شده با همتایان عراقی، بخش عمده کالاهای اساسی و دارو از این محل تأمین خواهد شد. او همچنین به اقدامات مشابهی که در آینده برای بهره‌گیری از فرصت‌های دیگر کشورها برنامه‌ریزی شده، اشاره کرد.

وی با توجه به تکمیل و ابلاغ شیوه‌نامه مربوط به گواهی اعتبار مولد در شورای عالی بورس از مدیران نظام بانکی خواست؛ برای اجرایی شدن و گسترش بهره‌گیری از این ابزار در سال "جهش تولید" سرعت عمل به خرج دهند.

در این نشست، همتی با توجه به فصل برداشت گندم، مشارکت فعال شبکه بانکی کشور و برنامه‌ریزی لازم به منظور تأمین منابع مورد نیاز برای خرید گندم توسط بانک‌ها را خواستار شد.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود بر تسریع و تسهیل شرایط توسط بانک‌ها در فرآیند پرداخت وام ازدواج و نیز اتخاذ تمهیدات مناسب و راهکارهای عملی برای همراهی در رفع مشکل مسکن هم‌وطنان و افزایش عرضه مسکن، تأکید کرد.

کد خبر 429690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.