ایجاد پنجره واحد درخواست مجوزهای ۴۰ گانه در وزارت تعاون

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمامی مجوزهای ۴۰ گانه صادره از سوی وزارت تعاون و سازمان‌های تابعه در درگاه ملی مجوزهای کشور بارگزاری و متناظر با آن، پنجره واحد اطلاع‌رسانی و درخواست مجوزهای مرتبط در وزارت تعاون نیز طراحی شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت تعاون، محمد شریعتمداری در نشست شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات اضافه کرد: ۴۰ عنوان مجوز با معرفی کامل شرایط و فرآیندهای اخذ آن به صورت شفاف در دسترس عموم قرار گرفته و بیش از ۶۰ درصد مجوزها دست کم در یک مرحله الکترونیکی شده است و بقیه نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرف سه ماه آینده الکترونیکی می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد پنجره واحد مجوزها، نقش مهمی در بهبود شاخص‌های فضای کسب و کار دارد، افزود: برای تبادل داده بین دستگاه‌ها، تمامی سرویس‌های موجود در GSB (درگاه تبادل داده بین دستگاهی) بدون محدودیت در چارچوب مقررات مربوطه در اختیار همه دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت و کمیته تبادل داده این وزارتخانه مسئولیت روان‌سازی، تسهیل و تسریع تبادل بین دستگاه‌ها را عهده دار خواهد بود.

وزیر تعاون اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که دولت و رئیس جمهوری بر آن تاکید دارند توسعه دولت الکترونیک تا پایان سال جاری است به گونه‌ای که باید با تأمین و تجهیز زیرساخت‌ها، دولت الکترونیک به بلوغ کامل برسد.

شریعتمداری گفت: تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت به گونه‌ای که با تکمیل و نهایی شدن دولت الکترونیک، ارائه خدمات به مخاطبان و جامعه هدف با رشد قابل توجهی روبرو شود.

کاهش مراجعه حضوری ۳۷ میلیون نفر به سازمان تأمین اجتماعی

وی به اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در حوزه خدمات الکترونیک به جامعه هدف اشاره کرد و افزود: با توجه به گستردگی مخاطبان این سازمان، با ارائه خدمات الکترونیکی مراجعه حضوری ۳۷ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

وزیر تعاون با تاکید بر اینکه توسعه خدمات الکترونیک باید با قوت بیشتری پیگیری شود، تصریح کرد: با راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی در معاونت‌های این وزارتخانه از جمله روابط کار، بسیاری از خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

شریعتمداری بر ضرورت تحول دیجیتال در واحدهای زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید و اظهار کرد: می‌توان از نهادهای دارای منابع مالی این وزارتخانه با رعایت مسئولیت اجتماعی در جهت الکترونیکی کردن خدمات در سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه استفاده کرد.

پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان یک دستاورد بزرگ ملی است

وی از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به عنوان یک دستاورد بزرگ ملی یاد کرد و افزود: راه اندازی این پایگاه موجب جبران خلأ فقر اطلاعات و جلوگیری از هدر رفتن هزینه‌ها می‌شود.

وزیر تعاون بر ضرورت حمایت مادی و معنوی از این پروژه ملی تاکید کرد و افزود: تأمین همه نیازهای این پایگاه اعم از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

شریعتمداری تصریح کرد: با نگاه کلان به این موضوع می‌توان پیشنهاد تبدیل پایگاه رفاه ایرانیان به سازمان ملی اطلاعات رفاهی ایرانیان را مطرح کرد.

وی در خصوص اهمیت پایگاه رفاه ایرانیان اظهار کرد: شناسایی اقشار کم درآمد، اختصاص یارانه معیشتی به آنان، شناسایی ۸۸ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) که یارانه معیشتی دریافت نمی‌کردند، شناسایی خانه‌های استیجاری و افراد فاقد خودرو با تشکیل پایگاه رفاه ایرانیان، میسر شد.

وزیر تعاون تصریح کرد: آگاهی از وضعیت اقتصادی و جغرافیایی جمعیت کشور، دارایی بسیار با ارزشی است که در این پایگاه وجود دارد.

شریعتمداری صیانت از این پایگاه را مهم ارزیابی کرد و افزود: حفظ نیروی انسانی و تأمین امنیت شغلی مورد نیاز برای این پایگاه لازم و ضروری است.

کد خبر 429679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.