ساماندهی حاشیه شهر دغدغه مردم است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: نیروی انتظامی آمادگی دارد با همکاری مناطق شهرداری و کلانتری‌ها، بر حواشی حاشیه‌ساز شهر را نظارت و کنترل کرده و امنیت را در آنها برقرار سازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا میرحیدری ظهر امروز _شنبه ۳۱ خرداد ماه ۹۹ _در جلسه مشترک نیروی انتظامی و شهرداری اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان متفاوت از سایر استان‌ها و شهرهای دیگر است به طوری که به جز پایتخت کشور، استانی نداریم که مرکزیت آن با سرعت و دقت در مدیریت شهری فعالیت کند.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های مدیریت شهری اصفهان، افزود: باید با سرعت و شتاب گذشته امور دنبال شود؛ البته با توجه به شرایط سخت اقتصادی، انجام فعالیت‌ها با سختی‌ها و دشواری‌هایی همراه است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت حواشی شهر نگران کننده است، گفت: از هر سمت نگاه کنیم در بحث امنیت دغدغه مردم ساماندهی وضعیت حاشیه شهر است از این رو پیشنهاد می‌کنیم شهرداری مناطق حاشیه‌ای، جلساتی با پلیس پیشگیری داشته باشند تا مخروبه‌ها، دخمه‌های حاشیه شهر و پناهگاه‌های مجرمان را شناسایی و تعیین تکلیف کنیم.

میرحیدری با ابراز نگرانی از اینکه بعضی از کوره‌های آجرپزی شهر به پناهگاه‌هایی برای مجرمان تبدیل شده است، تصریح کرد: نیروی انتظامی آمادگی دارد با همکاری شهرداری مناطق و کلانتری‌ها این حواشی حاشیه‌ساز شهر را نظارت و کنترل کند و امنیت را در آنها برقرار سازد.

وی گفت: نیروی انتظامی آمادگی دارد در پروسه‌ای سه ماهه در نیمه نخست امسال بخشی از دغدغه‌های مردم را کاهش دهد.

تکثیر متکدیان در سایه غفلت‌ها

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت متکدیان در شهر اظهار کرد: باید چند دستگاه مختلف برای رفع این معضل با یکدیگر هم افزایی داشته باشند، غفلت در این زمینه باعث تکثیر متکدیان می‌شود و این اتفاق شایسته شهری با قدمت اصفهان نیست؛ باید ورود جدی تری برای حل این موضوع داشته باشیم که البته نیروی انتظامی برای جمع‌آوری متکدیان با هدف جلوگیری از تکثیر آنها اعلام آمادگی می‌کند.

میرحیدری با تأکید بر اینکه برای اجرای طرح‌های مشترک باید با جدیت بیشتری اقدام شود، افزود: ایستگاه‌های پلیس در شهر اصفهان شایسته مردم این کلان‌شهر نیست و باید مکان‌های مناسب جایگزین شود، همچنین محل استقرار پلیس در شهر باید مشخص شود.

وی ادامه داد: طراحی محل استقرار پلیس در چهارراه‌های اصلی شهر باید انجام شود تا آسیب پذیری آنها کمتر و تأثیرگذاری فعالیت پلیس بیشتر نمایان شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: اگر پلیس در ارتباط با مقوله آموزش پله‌ای و مکرر پیام‌های خود را به شهروندان منعکس کند، در زمینه فرهنگ‌سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند موفق عمل کند؛ اگر در این رابطه شهرداری ظرفیت تبلیغ را در میادین اصلی شهر ایجاد کند اقدامی پسندیده است.

میرحیدری با بیان اینکه می‌توان در چند نقطه اصلی شهر پلیس یار داشته باشیم، تصریح کرد: علی‌رغم فشار کاری پلیس تعداد هفت هزار و ۶۰۰ نفر از پرسنل شاغل در نیروی انتظامی اصفهان بدون مسکن هستند و این بدان معناست که بخش زیادی از حقوق خود را باید برای پرداخت اجاره بها پرداخت کنند بنابراین می‌طلبد گامی بزرگ برای احداث مجموعه مسکونی ویژه کارکنان ناجا در اصفهان برداشت.

برگزاری نشست‌های هم اندیشی با جوانان

وی گفت: تلاش می‌کنیم مجموعه محک (کوره آجرپزی سابق واقع در خیابان خواجه عمید) به مجموعه‌ای فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای کارکنان نیروی انتظامی استان اعم از بازنشسته و شاغل تبدیل شود.

میرحیدری تأکید کرد: نیروی انتظامی در هر مسیری که باعث پیشرفت امور باشد، برای همکاری با شهرداری اعلام آمادگی می‌کند.

وی پیشنهاد داد: در هر فصل از سال جلسه مشترک بین نیروی انتظامی و شهرداری برای بررسی و رفع مشکلات برگزار شود تا مطالبات هر دو دستگاه مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه می‌توان در مکان‌های مناسب همچون پارک‌ها نشست‌های هم اندیشی با جوانان برگزار کرد، اظهار کرد: در این راستا انتظار می‌رود شهرداری فضاهای مناسب را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد.

میرحیدری تاکید کرد: کارشناسان شهرداری در حوزه‌های علمی می‌توانند با هم‌اندیشی، در حاشیه زاینده رود، میدان امام (ره)، کوه صفه برنامه‌هایی برگزار کنند که ضمن حفظ شئونات اسلامی برای جوانان جذاب باشد.

وی تأکید کرد: باید در این زمینه کارگروه ویژه با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌ها تشکیل شود.

کد خبر 429668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.