اجرای طرح محدوده ترافیکی در شهر/ تدابیر جدید پلیس برای دور دورهای شبانه

رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: برای مقابله با دور دورهای شبانه، در حوزه مستندسازی و پیامک، تقویت دوربین ها و سایر زیرساخت‌ها اقداماتی درحال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمدرضا محمدی _ظهر امروز شنبه ۳۱ خرداد ماه ۹۹_ در جلسه مشترک بین نیروی انتظامی و شهرداری اظهار کرد: به زودی طرح زوج و فرد در اصفهان اجرا و به طرح ترافیکی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح زوج و فرد در شهر اصفهان مشکلات زیادی از جمله مراجعه خانواده بیماران به مرکز شهر برای درمان است، افزود: این افراد ناگزیر به مراجعه به مطب پزشکان و بهره‌گیری از سایر خدمات درمانی هستند که در طرح زوج و فرد به میزان ۱۰۰ هزار تومان برای هر بار ورود به محدوده طرح جریمه می‌شوند، اما در طرح ترافیک با پرداخت ۱۰ هزار تومان می‌توانند وارد محدوده مرکزی شهر شوند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه فرایند جذب اعتبار در ماده ۱۰۸ آب را به روی راهور کلانشهرها بست، اظهار کرد: متأسفانه اتوماسیون اداری مشترک بین پلیس راهور و شهرداری وجود ندارد و نامه‌ها باید به صورت دستی و حضوری ارسال شود و فرایند پیچیده‌ای سپری شود، در حالی‌که می‌توان بسترهای لازم را فراهم و اتوماسیون اداری مشترک ایجاد کرد تا این اقدامات بدون مراجعه حضوری انجام شود.

محمدی با بیان اینکه اگر هم‌افزایی نباشد انجام اموری همچون طرح ترافیک با مشکل مواجه خواهد شد، اظهار کرد: شهرداری بسترهای خوبی همچون برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» دارد که آمادگی داریم از این برنامه استفاده و برنامه‌هایی در موضوعات امنیتی و ترافیکی اطلاع رسانی کنیم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه شورای ترافیک شهرستان اصفهان بر اساس ماده ۱۰۸ اجرایی شده و مصوبات خوبی داشته که به عنوان مثال در استانداری تصویب شده بود چند فضای آموزشی در شهر داشته باشیم، تصریح کرد: باید ۵۰ فضای آموزشی در شهر و در شهرستان‌ها نیز سه تا ۱۰ نقطه به تناسب بزرگی آنها باید احداث شود و پیام‌های آموزشی در حوزه ترافیک و کاهش تصادفات داشته باشیم که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در شهر مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت‌ها است، گفت: آموزش می‌تواند در کاهش حوادث و تلفات جانی تأثیر بسزایی داشته باشد.

محمدی ادامه داد: برای دور دورهای شبانه در حوزه مستند سازی و پیامک، تقویت دوربین‌ها و سایر زیرساخت‌ها اقداماتی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: پلیس راهور برای کاهش تصادفات و آلام شهرودان از هیچ تلاشی فروگذار نیست تا شهری ایمن داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تنها سه ایستگاه پلیس راهور در شهر اصفهان وجود دارد گفت: باید بر مبنای ماده ۱۰۸ در سال جاری چهار ایستگاه به ایستگاه‌های موجود اضافه شود.

محمدی اظهار کرد: ساختمان پلیس راهور شهرستان واقع در خیابان هزار جریب شرایط خوبی ندارد و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

دچار عقب‌ماندگی در مسکن ملکی کارکنان نیروی انتظامی هستیم

سرهنگ محسن عقیلی، معاون هماهنگ کننده پلیس استان اصفهان نیز در این نشست گفت: پس از سال‌ها پیگیری و رایزنی با بنیاد تعاون ناجا موفق به تملک زمین پنج و نیم هکتاری متعلق به بنیاد تعاون ناجا برای منازل ملکی کارکنان شدیم تا توسط این بنیاد احداث و تحویل افراد واجد شرایط شود.

وی با تأکید بر اینکه در استان اصفهان به ویژه شهر اصفهان دچار عقب ماندگی زیادی در مسکن ملکی کارکنان هستیم، تصریح کرد: با توجه به مشکلات زمین و مسکن کارکنان نیروی انتظامی با مشکلات زیادی مواجه هستند.

معاون هماهنگ کننده پلیس استان اصفهان ادامه داد: زمین پنج و نیم هکتاری در حوالی پل تمدن توسط بنیاد تعاون از شهرداری خریداری شده، اما این بنیاد ۱۷ میلیارد تومان به شهرداری بدهی دارد که درخواست داریم این میزان بدهی با بنیاد تعاون مستهلک یا تقسیط شود.

عقیلی اظهار امیدواری کرد: شرایطی ایجاد شود تا در اولین فرصت به مناسبت عید سعید غدیر خم کلنگ احداث مجموعه ملکی کارکنان ناجا به زمین زده شود.

کد خبر 429663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.