اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از اجرای پروژه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی، سازمان امور مالیاتی، «محمد مسیحی» با تاکید بر اینکه اداره پایدار و مطلوب کشور فقط با تکیه بر «نظام مالیاتی کارا، منصف و هوشمند» امکان‎پذیر است، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم در خصوص مدرن‌سازی نظام مالیاتی، اجرای طرح جامع مالیاتی بوده که با تکیه بر آن، خدمات مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۳۰ خدمت مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارائه می‌شود، گفت: پروژه ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی از تازه‌ترین اقدامات سازمان است که به منظور توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان در حوزه مکانیزاسیون فرآیندها اجرایی شده و هم اکنون مودیان سراسر کشور با تأیید و ارسال فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست‌ها» که از کانال‌های مختلف الکترونیکی سازمان در دسترس قرار گرفته، از این خدمت نوین بهره مند شده‌اند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی شخص انجام می‌گرفت. در این شیوه گاهی به دلیل نبود مودی در محل، مشکلاتی برای مودیان و سازمان به وجود می‌آمد.

کد خبر 429656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.