‌بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های بنیادشهید برای مقابله با کرونا

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ظرفیت‌های این بنیاد برای مقابله با ویروس کرونا از بهره‌برداری کامل از این ظرفیت‌ها در جهت مقابله با این ویروس در جامعه ایثارگری خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، جلسه ستاد مبارزه با کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز شنبه به ریاست سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

وی پس از استماع گزارش معاونان و مدیران عضو ستاد کرونا در خصوص اقدامات انجام شده با اشاره به ظرفیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای مقابله با کرونا، گفت: وجود بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران و ساختار اجرایی مناسب به همراه بیمه تکمیلی و امکانات و ابزارهای دیگر نشانگر ظرفیت مناسب بنیاد شهید و امور ایثارگران برای مقابله با ویروس کرونا است و باید به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آغاز پیک دوم همه‌گیری ویروس کرونا از اعضای ستاد کرونا خواست جلسات این ستاد به طور منظم و هفتگی برگزار شود.

اوحدی در خصوص آمار فوت ایثارگران بر اثر بیماری کرونا گفت: با توجه به مقایسه این آمار با آمار کلی کشور باید هر چه سریع‌تر اولویت‌ها و راهبردهای کلان و اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مقابله با ویروس کرونا ترسیم و تدوین شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی در ستاد ملی کرونا و نیز ستادهای استانی کرونا وجود دارد، گفت: حضور مؤثر و فعال در ستاد ملی کرونا به منظور دریافت مصوبات مرتبط با جامعه ایثارگری باید یکی از اولویت‌های بنیاد باشد. مدیران کل استانی بنیاد نیز باید به صورت فعال در ستادهای استانی مقابله با کرونا شرکت کنند و اقدامات لازم را جهت تصویب مصوبات در خصوص حمایت از جامعه ایثارگری را در این ستاد انجام دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه از اعضای ستاد مقابله کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست تا هر چه سریع‌تر برای استان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار گرفتند تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کنند.

اوحدی همچنین بر لزوم اخذ تدابیر ویژه به منظور اختصاص کمک معیشت و وام‌های اشتغالزایی برای فعالان اقتصادی ایثارگری که در نتیجه بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند از طریق ستاد ملی کرونا تأکید کرد.

کد خبر 429655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.