هزینه فوق برنامه‌ها در زمان ثبت‌نام مدارس غیردولتی دریافت نشود

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خانواده‌ها در زمان ثبت‌نام مدارس غیردولتی تنها مبلغ شهریه ثابت را پرداخت کنند و هزینه فوق برنامه‌های غیردرسی در اول مهرماه با دستورالعمل خاص دریافت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا محمودی صبح امروز (شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ثبت‌نام مدارس غیردولتی سازوکار متفاوتی دارد که دلیل آن هم دریافت شهریه در این مدارس است.

وی با بیان اینکه میزان شهریه مدارس غیردولتی در سامانه مدارس غیردولتی درج شده است، افزود: این شهریه‌ها به همه مدارس در هفته گذشته ابلاغ شده است و همه خانواده‌ها می‌توانند مبالغ شهریه‌ها را در سامانه مشارکت‌های مدارس غیردولتی مشاهده کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: خانواده‌ها تنها در زمان ثبت‌نام مبلغ شهریه ثابت مدارس غیر دولتی را پرداخت کنند و پرداخت هزینه خدمات جانبی و فوق برنامه‌های غیر درسی در اول مهرماه با دستورالعمل خاص دریافت می‌شود.

وی در خصوص بازگرداندن شهریه به دانش‌آموزان مدارس غیر انتفاعی گفت: شورای سیاست‌گذاری بر اساس مقتضیات و شرایط در این خصوص سال آینده تصمیم گیری خواهد کرد همچنین خانواده‌ها می‌توانند شکایات خود را در سامانه ستادهای ثبت‌نام استان به آدرس shekayat.medu.ir ثبت کنند تا در اسرع وقت به موارد آنها رسیدگی شود.

محمودی در خصوص بازگشایی آموزشگاه‌های آزاد علمی و زبان، افزود: این آموزشگاه‌ها از هفته گذشته بازگشایی شده‌اند و برای انجام فعالیت و ادامه کار ملزم به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی هستند.

آغاز ثبت‌نام پایه دهم و هنرستان‌های شاهد از ۵ تیر

در ادامه این نشست لیلاسادات ابطحی، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان اصفهان، در خصوص شیوه ثبت نام در مدارس شاهد، اظهار کرد: جامعه هدف مدارس شاهد فرزندان و نوه شهدا، فرزندان آزادگان سه سال به بالا و فرزند جانبازان ۲۵ درصد به بالا است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی مدارس شاهد از طریق سامانه "سجام" به اتمام رسیده است، افزود: اگر این افراد از ثبت نام در مدارس شاهد جا مانده‌اند می‌توانند با مراجعه حضوری به مدیران مدارس و ارجاع به ستاد ثبت‌نام شاهد هر منطقه روند ثبت نام را دنبال کنند تا با ارائه و تائید مدارک ثبت نام قطعی آنها محرز شود.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به اینکه ثبت‌نام پایه دهم و هنرستان‌های شاهد از پنجم تیرماه آغاز می‌شود، گفت: ترکیب دانش آموزان در مدارس شاهد ترکیبی از فرزندان شاهد و ایثارگران بوده و سایر اولویت‌ها فرزندان کارمندان بنیاد شهید و فرهنگیان است.

وی در خصوص هزینه و شهریه مدارس شاهد، اظهار کرد: هزینه ثبت نام و کمک سرانه مدارس شاهد از طرف وزارتخانه ابلاغ می‌شود و در ستاد شاهد هر استان بر اساس شرایط آن استان تحت عنوان شیوه‌نامه ثبت‌نام اجرایی می‌شود که دانش آموزان غیر شاهد و ایثارگری ملزم به پرداخت این شهریه هستند و پرداخت شهریه دانش آموزان شاهد را هم بنیاد شهید بر عهده دارد.

کد خبر 429631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.