سنجش سلامت ۸۸ هزار کلاس اولی از ابتدای مرداد آغاز می‌شود

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سنجش سلامت دانش آموزان از ابتدای مرداد برای ۸۸ هزار دانش آموز کلاس اولی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن الماسی زفره، صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: در مدارس استثنایی استان اصفهان با وجود اینکه زیرساخت‌های لازم مهیا نبود آموزش مجازی انجام شد که با ورود شبکه شاد تا حدودی وضعیت بهتر شد.

وی تصریح کرد: در برخی موارد به دلیل نبود امکان استفاده از فضای مجازی توسط برخی دانش‌آموزان آموزش را به صورت حضوری با رعایت دستورات بهداشتی دنبال کردیم و در حوزه دانش‌آموزان جسمی حرکتی به دلیل مشکلات عدیده نتوانستیم خدمات لازم و کیفی ارائه دهیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: سنجش سلامت دانش آموزان از ابتدای مردادماه برای ۸۸ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی انجام می‌شود که ۳۷ هزار نفر از آنها در سال گذشته و در مقطع پیش دبستانی سنجش شده‌اند و در مرداد و شهریور امسال برای ۵۱ هزار نفر این سنجش انجام می‌شود که به احتمال زیاد یک هزار نفر مهاجر هم به این آمار اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه برای انجام سنجش سلامت نوبت‌گیری مهم است، افزود: خانواده‌ها بر اساس نوبت خود برای انجام سنجش نوآموزان مراجعه کنند در غیر این صورت ملزم به پرداخت جریمه و نوبت‌گیری مجدد می‌شوند. از همه مهمتر لزوم پیشگیری از شلوغی و ازدحام است که با همین نوبت‌گیری مصوب شد روزانه ۲۰ نوآموز برای سنجش سلامت مراجعه کنند و به همین دلیل باید خانواده‌ها در رعایت نوبت‌های دریافت شده برای مراجعه توجه لازم را داشته باشند.

الماسی در خصوص تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت، گفت: ۵۲ پایگاه اولیه و دو پایگاه سیار برای سنجش سلامت نوآموزان در سطح استان اصفهان در نظر گرفته شده است که در پایگاه‌های تخصصی تعداد ۵۵ نیروی تخصصی مشغول ارائه خدمت خواهند شد.

وی با بیان اینکه هزینه سنجش سلامت در پایگاه‌های سنجش ۱۲۰ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روند سنجش سلامت باید مدنظر باشد، همچنین برای سنجش سلامت تنها یک والد همراه نوآموز باشد و از پذیرش بیش از یک والد در این پایگاه‌ها معذوریم در صورتی که دانش‌آموزی دچار بیماری خاصی است باید به اطلاع مدیر پایگاه سنجش برسانند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: برای انجام جهش تحصیلی باید نمرات دانش‌آموز خوب باشد اگرچه درستی انجام آن را تائید نمی‌کنیم اما در صورت تمایل به استفاده از فرصت جهش تحصیلی مبلغ ۴۰ هزار تومان برای سنجش امکان آن تعیین شده است.

کد خبر 429621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.