تولید اتوبوس‌های برقی در دستور کار ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو گفت: کم کم به سمت تولید اتوبوس‌های برقی نیز پیش می‌رویم. داخلی سازی این اتوبوس‌ها نیز یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ایران خودرو دیزل و ساپکو است. در حال حاضر نیز داخلی سازی ۶۲ قطعه اتوبوس در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از ایکوپرس، فرشاد مقیمی در حاشیه مراسم امضای قرارداد نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری تهران با اشاره به تأمین بخشی از نیازهای حمل و نقل شهر تهران توسط مجموعه ایران خودرو، اظهار کرد: در ارائه خدمات به حوزه حمل و نقل عمومی در حوزه اتوبوس و مینی‌بوس و حتی تاکسی ظرفیت گروه صنعتی را به کار گرفتیم تا بتوانیم ظرفیت‌های خالی و خلاءهای حوزه حمل و نقل را مرتفع کنیم.

وی افزود: خوشبختانه در همین راستا تفاهم نامه‌ای را با شهرداری منعقد کرده و متعهد شدیم تا ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس را برای استفاده در حمل و نقل عمومی تأمین کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه تا پایان سال برنامه‌ریزی شده تا تمامی تفاهم و تعهدات به شهرداری تهران را محقق کنیم، اظهار کرد: برای اجرای قرارداد شش ماه را پیش بینی کردیم تا در این مدت تحویل را از ۱۰ دستگاه آغاز و تا ۴۰ دستگاه افزایش داده و به صورت ماهیانه به شهرداری تهران تحویل دهیم.

مقیمی با اشاره به قراردادهای ایران خودرو با شهرداری تهران در راستای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: این اقدام نیز می‌تواند به نوبه خود بسیار کمک کننده باشد.

وی درباره تولید اتوبوس‌های برقی تصریح کرد: در این مورد به شهرداری تهران اعلام آمادگی کردیم و تفاهماتی نیز انجام دادیم تا بتوانیم این ظرفیت را برای کشور فراهم آوریم. بخش عمده‌ای از اهداف ما این است که بتوانیم محیط زیست را به محیط زیستی سبز تبدیل کنیم که یکی از اقدامات ما در این حوزه حرکت به سمت ارتقای محصولات است‌.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه با بیان اینکه اتوبوس‌های تحویلی ما به شهرداری تهران دست‌کم دارای استاندارد یورو ۴ و یورو ۶ برای نوع گازسوز است، گفت: کم کم به سمت تولید اتوبوس‌های برقی نیز پیش می‌رویم. داخلی سازی این اتوبوس‌ها نیز یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ایران خودرو دیزل و ساپکو است. در حال حاضر نیز داخلی سازی ۶۲ قطعه اتوبوس در دستور کار قرار دارد.

مقیمی با اشاره به جهش تولید در سال جاری، بیان کرد: در سال جدید ۶ درصد رشد در حوزه تولید خودروی تجاری و ۲۰ درصد رشد در حوزه خودروی سواری داشتیم که با قراردادی که امروز منعقد شد، توفیقات بهتری حاصل خواهد شد، ضمن اینکه طبق پیش بینی‌ها از ماه آینده تغییراتی در حوزه تولید اتفاق خواهد افتاد که در طی هشت سال گذشته بی نظیر خواهد بود.

کد خبر 429606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.