ثبت‌نام خارج از محدوده سکونت از ابتدای مرداد انجام می‌شود

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: ثبت‌نام خارج از محدوده سکونت از ابتدای مرداد انجام می‌شود که آن هم به شرط داشتن ظرفیت این مدارس انجام می‌شود و خانواده‌ها بهتر است برای کاهش ترددها و رفت و آمدها به ثبت نام در محل سکونت اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهین جوانی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری صبح امروز (شنبه) اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: در خصوص پایه اول ابتدایی همانطور که در فضای واقعی مدارس را ارزیابی می‌کردیم در آموزش مجازی هم نظارت، راهنمایی و ارزیابی‌ها به قوت خود باقی است و راهبران آموزشی ما در فضای شبکه شاد برای این ارزیابی‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید وضعیت‌های خاصی برای شرایط مختلف شیوع کرونا تدوین شده است، افزود: حضور دانش آموزان به صورت انفرادی یا حتی در گروه‌های کوچک هم مطرح است تا در پایه ابتدایی اطمینان حاصل کنیم که دانش آموزان به شایستگی لازم درسی دست یافته‌اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید ورودی کلاس اول ابتدایی ۸۸ هزار دانش‌آموز خواهد بود که با افزایش دو درصدی در این پایه روبرو خواهیم بود، همچنین در پایه ششم ۷۳ هزار نفر ثبت نامی خواهیم داشت که تلاش کردیم ثبت نام‌ها در فضایی امن و آرام برای خانواده‌ها صورت بگیرد.

وی با اشاره به تبصره‌های موجود در لزوم اخذ مجوز پیش دبستانی‌ها از آموزش و پرورش، گفت: امسال این امر محقق شد که مجوز لازم دوره پیش دبستانی توسط آموزش و پرورش صادر شود و همه وظایف این حوزه به این اداره کل محول شده است.

همچنین در ادامه نشست غلام‌حسن سخایی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: برای ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول و کلاس هفتم شش ناحیه شهر اصفهان و احتمالاً شاهین‌شهر سامانه erp طراحی شده است و این سامانه تنها برای این دو پایه تحصیلی طراحی شده است.

وی افزود: این سامانه با هماهنگی اداره پست و بر اساس گشت‌های پستی طراحی شده است که کد پستی‌های وارد شده به سامانه می‌تواند نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت برای ثبت نام را مشخص کند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: ثبت‌نام خارج از محدوده سکونت از ابتدای مردادماه انجام می‌شود که آن هم به شرط ظرفیت داشتن این مدارس انجام می‌شود و خانواده‌ها بهتر است برای کاهش ترددها و رفت و آمدها به ثبت نام در نزدیکی محل سکونت اقدام کنند.

کد خبر 429602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.