توسعه خط ۴ مترو تهران در سال جاری

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: امسال موتور توسعه بخش شرقی خط ۴ مترو در سه فاز روشن می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی امام اظهار کرد: این طرح در سه فاز طراحی شده و هریک از فازها در مدت زمان سه سال به بهره برداری می‌رسد و در صورت تأمین مناسب بودجه، امکان اجرای همزمان آنها وجود دارد.

وی افزود: در تلاش هستیم برای توسعه شرقی خط چهار مترو تهران نسبت به استفاده و جذب سرمایه‌گذار و ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران تهران و حومه با بیان اینکه توسعه قسمت شرقی خط چهار مترو شامل ۱۰.۵ کیلومتر طول و ۹ ایستگاه است، گفت: این اقدام در راستای افزایش ظرفیت خط و تکمیل پوشش شبکه ریلی در تهران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برخلاف برخی دیدگاه‌های گذشته، شاخص موفقیت در اجرای برنامه فقط تعداد تونل و ایستگاه ساخته شده نیست، تاکید کرد: ملاک اصلی افزایش بهره‌وری و رضایت شهروندان است زیرا در غیر این صورت با خواب سرمایه و اتلاف آن مواجه می‌شویم و از سوی دیگر هدف اصلی در اقدامات فراموش می‌شود.

امام با تاکید بر اینکه اجرای برنامه توسعه شرقی خط چهار مترو تهران منوط به نحوه تأمین مالی است، عنوان کرد: فاز نخست این پروژه شامل ساخت چهار ایستگاه است که بر این اساس خط چهار در تقاطع سردار سلیمانی و باقری به خط دو متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه شرقی خط چهار امکان تبادل مسافر با خطوط ۲، ۱۰ و اکسپرس B را فراهم می‌کند، افزود: به نظر می‌رسد طی سال جاری مرحله طراحی فاز اول این برنامه به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ابراز امیدواری کرد که در بهمن امسال مناقصه پیمانکار فاز اول برنامه توسعه شرقی خط چهار برگزار و پیمانکار نهایی نیز انتخاب شود.

به گزارش ایمنا، با بیان اینکه خط ۴ مترو تهران ۲۱ کیلومتر وسعت دارد و دارای ۱۹ ایستگاه است. این خط از ایستگاه ارم سبز واقع در بلوار فردوس انتها خیابان شقایق جنوبی در غرب تهران شروع می‌شود و در ایستگاه شهید کلاهدوز واقع در انتهای خیابان پیروزی بزرگراه دوران در شرق تهران به پایان می‌رسد.

خط چهار در میدان شهدا با خط شش، در ایستگاه دروازه شمیران با خط دو، در ایستگاه دروازه دولت با خط یک، در ایستگاه تئاتر شهر با خط سه، در ایستگاه توحید با خط هفت و مجدداً در ایستگاه شادمان با خط دو تقاطع دارد و بخش عمده‌ای از آن از زیر خیابان انقلاب، خیابان آزادی و خیابان پیروزی می‌گذرد.

کد خبر 429598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.