خرید سهام تیم فوتبال توسط ستاره بسکتبال/ شرط زلاتان برای ماندن در میلان

از خرید سهام تیم فوتبال توسط ستاره بسکتبال و درخواست زلاتان برای ماندن در میلان، تا تماس آرتتا با آزمون و مسافرکشی ملی پوش تکواندو بخشی از مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* موریس تورس، پشت خط‌زن تیم ملی والیبال پورتوریکو فصل آینده در گالاتاسرای ترکیه بازی خواهد کرد. مسئولان باشگاه گالاتاسرای پیش از این به دنبال جذب پوریا یلی بودند، اما ملی‌پوش والیبال ایران برای فصل آینده با شهرداری ارومیه به توافق رسید و به ترکیه نرفت.

* آنتونی بریزاد، پاسور تیم ملی والیبال فرانسه تصمیم گرفت تا فصل آینده در لیگ روسیه بازی کند. او با مسئولان باشگاه سنت پترزبورگ به توافق رسید و فصل آینده عضو این تیم خواهد بود.

* کالوم هادسون اودوی هافبک تیم ملی انگلیس و باشگاه چلسی که به اتهام تجاوز بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بود، ادعا کرد پلیس او را از این اتهام تبرئه کرده است. پیش از این گزارش شده بود که هادسون اودی به اتهام تجاوز به عنف دستگیر و سپس با قرار وثیقه آزاد شد.

* علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس که قرار بود به بلژیک سفر کند تا در آزمایشات پزشکی باشگاه آنتورپ شرکت‌کند، موفق به خروج از کشور نشد. شنیده می‌شود بیرانوند به دلیل قوانین اتحادیه اروپا در ایام کرونایی و نداشتن مجوز از سوی این اتحادیه و مشکل خروج از کشور نتوانست این پرواز را انجام دهد

* صفحه رسمی اتحادیه جهانی کشتی با انتشار عکس‌های دونفره قهرمانان شاخص کشورها اقدام به نظرسنجی از بین مخاطبانش برای اطلاع از میزان محبوبیت آن‌ها در سراسر دنیا کرد. در مرحله نیمه‌نهایی رقابت بین حسن یزدانی قهرمان کشتی آزاد المپیک و جهان از کشورمان وعبدالرشید سعدالله‌یف دارنده مدال‌های طلای کشتی آزاد المپیک و جهان برگزار شد که کشتی گیر ارزشمند کشورمان با کسب آرای بیشتر موفق به صعود به مرحله فینال شد.

* تیم فوتبال تاتنهام به تازگی مبلغ ۱۷۵ میلیون پوند از یک بانک انگلیسی وام گرفته است تا ضررهای مالی خود در ایام شیوع ویروس کرونا را جبران کند. احتمالاً مسئولان تیم تاتنهام بخشی از این مبلغ را برای جذب آرون رمزی استفاده خواهند کرد.

* سروش احمدی ملی پوش و قهرمان تکواندوی کشورمان برای امرار معاش، چند وقتی است به مسافرکشی روی آورده است. این موضوع بازتاب زیادی در فضای مجازی داشته است. به همین منظور فدراسیون تکواندو ضمن برقراری ارتباط با این قهرمان جویباری، قصد دارد تا برای حل این مشکل به او کمک کند.

* سارا بهمنیار ملی پوش کاراته گفت: رسیدن به المپیک بخشی از مسیر ماست، تمام تلاش من و سایر کاراته کاها آن است که در المپیک بهترین نتایج را کسب کنیم. هر چند میدان المپیک متفاوت با رقابت‌های جهانی یا آسیایی است، ولی کاراته ایران در جهان شناخته شده هستند و بهترین نتایج را در توکیو می‌خواهد.

* در چند وقت اخیر خبری مبنی بر تغییر تابعیت غزل حکیمی استاد بزرگ شطرنج کشورمان منتشر شد. در همین حال او امروز با انتشار پستی در اینستاگرام خبر تغییر تابعیت خود را تکذیب و اعلام کرد تغییر پرچم در فدراسیون جهانی به منزله تغییر تابعیت نیست، بلکه امکان حضور حرفه‌ای در مسابقات شطرنج اروپاست.

* در حالی که پژمان معتمدی ۶ اردیبهشت ۹۹ از سمت دبیری فدراسیون دو و میدانی استعفا کرد، اما تاکنون فردی جایگزینش نشده و صندلی دبیری همچنان خالی است.

* درحالی که اکثر ورزش‌های تیمی و انفرادی تمرینات خود را با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت مقطعی آغاز کرده اند، همچنان مجوز شروع تمرینات رشته‌های رزمی مانند تکواندو، کاراته، جودو، کشتی و … صادر نشده است.

* گلر تیم استقلال مورد توجه «باشگاه کونسالدول ساپورو ژاپن» که در «جی لیگ» حضور دارد، قرار گرفته و حاضر است مبلغ قابل توجهی برای جذب این دروازه بان پرداخت کند.

* به نقل از روابط عمومی باشگاه سایپا، سید محمد موسوی مدافع پُر افتخار تیم ملی والیبال کشورمان با عقد قرارداد رسمی به مدت یکسال به تیم والیبال بزرگسالان سایپا پیوست. موسوی سال گذشته در تیم اولشتین لهستان عضوت داشت.

* سردار آزمون بازیکن تیم ملی فوتبال ایران این روزها در تیررس تیم‌های بزرگی قرار گرفته که یکی از آن‌ها آرسنال انگلیس است. «میکل آرتتا» سرمربی تیم فوتبال آرسنال شخصاً با آزمون در تماس است تا این بازیکن را راضی کند و او را به این تیم انگلیسی بکشاند.

* یکار کاسیاس اسطوره تیم ملی فوتبال اسپانیا و باشگاه رئال مادرید در حالی که قرار بود در انتخابات فدراسیون فوتبال این کشور شرکت کند، از حضور در این رقابت انصراف داد. کاسیاس معتقد است زمان کافی برای آماده سازی خود ندارد و در این شرایط نابرابر، قطعاً بازنده انتخابات خواهد بود

* امید سینگ درباره شرایط حضورش در تیم ملی فوتبال هند گفت: من در همه اردوهای تیم ملی هند دعوت می‌شوم. حضور من در تیم ملی فوتبال هند قطعی شده است. بخشی از کارهای اداری و صدور گذرنامه ام باقی مانده است که تا چند ماه آینده این مشکل برطرف خواهد شد. اگر گذرنامه ام آماده شود در مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در تیم ملی فوتبال هند بازی خواهم کرد.

* پس اعلام نتایج تحقیقات وکیل مستقل در پرونده بازرسی از فدراسیون بین المللی وزنه برداری، آژانس جهانی ضد دوپینگ خواستار رسیدگی فوری به پرونده فساد دوپینگ در این نهاد بین المللی شده است. پرونده فساد دوپینگی فدراسیون بین المللی وزنه برداری که با تحقیقات گسترده ریچارد مک لارن، وکیل مستقل حقوقی در کانادا مورد پیگیری قرار گرفت، هفته گذشته برای مراجع ذیصلاح و وادا (آژانس جهانی ضددوپینگ) ارسال شد

* "کوین دورانت" ستاره NBA، بخشی از سهام باشگاه فوتبال فیلادلفیا اونیون در لیگ MLS را از آن خود کرد. وی برای خرید سهام این باشگاه، ۱۶.۲۵ میلیون دلار هزینه کرده است. دورانت درباره این اقدامش گفت: وقتی دیدم محبوبیت فیلادلفیا رو به افزایش است چنین تصمیمی گرفتم. وی افزود: از تجارب خود برای پیشرفت تیم فوتبال فیلادلفیا استفاده خواهد کرد.

* نشریه توتو اسپورت ایتالیا طبق رسم هر ساله خود اسامی ۱۰۰ بازیکن زیر ۲۱ سال فوتبال اروپا را برای کسب جایزه پسر طلایی اعلام کرد. در میان اسامی بازیکنانی همچون: وینیسیوس جونیور، آنسو فاتی، سانچو، هالند و … به چشم می‌خورد. جایزه پسر طلایی فقط به بازیکنان زیر ۲۱ سال در اروپا تعلق می‌گیرد.

* حضور زلاتان باعث شد تا میلانی‌ها نتایج نسبتاً خوبی را در رقابت‌های سری آ کسب کنند. در همین حال او برای تمدید قرارداد خود با این باشگاه خواستار دستمزد ۶ میلیون یورویی در سال شده است. حال باید دید با توجه به ضررهای مالی باشگاه میلان به دلیل شیوع ویروس کرونا آیا مسئولان این باشگاه حاضر خواهند شد که قرارداد با زلاتان را تمدید کنند یا این ستاره سوئدی از جمع روسنری ها جدا خواهد شد.

* کریستین کلمن، قهرمان ۱۰۰ متر جهان به دلیل غیبت در تست دوپینگ ممکن است از بازی‌های المپیک توکیو محروم شود. او اکنون به خاطر ۳ بار غیبت از تست دوپینگ در طول ۱۲ ماه گذشته، با محرومیت ۲ ساله مواجه شده که این امر او را از حضور در بازی‌های المپیک سال بعد محروم خواهد کرد.

* پس از شیوع ویروس کرونا، رقابت‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو یک سال به تعویق افتاد و در ایران برگزاری اردوی ورزشکاران به صورت متمرکز لغو شد. پس از برگزاری جلسات روزهای اخیر در فدراسیون جانبازان و معلولین، مقرر شد اردوی رشته‌هایی که شانس کسب مدال در پارالمپیک توکیو دارند، در استان‌های سفید با حضور مربیان در شهریور آغاز شود.

* فرهاد مجیدی سرمربی حال حاضر تیم استقلال با آرای مخاطبان صفحه فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا برنده نظرسنجی انتخاب محبوب‌ترین بازیکن ایرانی لیگ قهرمانان آسیا شد. پس از شیوع کرونا AFC نظرسنجی‌های مختلفی را برای انتخاب برترین‌های لیگ قهرمانان آسیابرگزار کرده است.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته گذشته یک نظرسنجی برای انتخاب بهترین فوتبالیست آسیایی تاریخ لالیگا برگزار کرد که مسعود شجاعی و جواد نکونام از ایران در میان نامزدهای کسب این عنوان بودند. با پایان نظرسنجی مسعود شجاعی با کسب ۶۱ درصد آرا به عنوان بهترین فوتبالیست آسیایی تاریخ لالیگا انتخاب شد. نکونام با کسب ۳۰ درصد آرا در رده دوم ایستاد.

* تیمو ورنر مهاجم سابق تیم فوتبال لایپزیگ آلمان با قراردادی به ارزش ۵۰ میلیون یورو به تیم چلسی انگلیس پیوست. این بازیکن که صحبت‌های زیادی درباره پیوستنش به لیورپول بود، سر از تیم لندنی درآورد.

* تیم فوتبال استقلال تهران این روزها در حالی آماده بازی‌های لیگ برتر می‌شود که در این میان بازیکنان آبی پوش با معضلی به نام پارگی رباط صلیبی رو به رو هستند. رضا آذری و مرتضی تبریزی ۲ بازیکنی هستند که در روزهای گذشته از ناحیه رباط دچار مصدومیت شدند که هر ۲ آبی پوش به مدت زیادی از تیم دور خواهند بود و تا پایان فصل بازی نخواهند کرد.

* گئورگی کارپاتی" (۸۴ ساله) و "بندک تیبور" (۴۷ ساله)، ۲ بازیکن سابق تیم ملی واترپلوی مجارستان که سابقه قهرمانی در سه دوره المپیک را در کارنامه خود داشتند، طی یک روز درگذشتند.

کد خبر 429596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.