تهیه چهارچوب بازگشایی دبستان‌ها از ۱۵ شهریور / اعلام نحوه فعالیت مدارس

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مورد بازگشایی مدارس دوره ابتدایی، گفت: هنوز جزئیات و برنامه‌های تنظیمی قطعی برای این موضوع نشده است که بتوانی آن را اعلام کرد، اما بدر رنامه‌ریزی‌ها برای بازگشایی مدارس، فاکتورهای مختلفی از جمله تفاوت دوره ابتدایی با دوره‌های دیگر لحاظ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضوان حکیم‌زاده درباره جزئیات بازگشایی مدارس در دوره ابتدایی از ۱۵ شهریورماه، اظهار کرد: در پی اعلام مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه، درباره جزئیات این بازگشایی در دوره ابتدایی اظهار کرد: هنوز جزئیات و برنامه‌های تنظیمی قطعی نشده است که بتوانیم آن را اعلام کنیم؛ پس از قطعی شدن برنامه‌ها و سناریوهای مطرح شده، حتماً موارد را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده تفاوت دوره ابتدایی با دوره‌های دیگر لحاظ می‌شود حتی تفاوت دوره اول ابتدایی با دوره دوم ابتدایی را در نظر می‌گیریم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: علاوه بر این، شرایط مدارس از حیث تعداد و تراکم جمعیت دانش آموزی و همچنین موضوعات درسی جز فاکتورهایی هستند که مورد توجه قرار می‌گیرند.

حکیم‌زاده درباره مدل ترکیبی آموزش حضوری و مجازی به صورت توأمان و لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به ایسنا گفته است احتمالات مختلفی مطرح و ممکن است اگر به زمان بیشتری برای آموزش نیاز باشد و دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کنیم، لازم است از ظرفیت پنج شنبه‌ها هم استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چارچوب کلی برنامه بازگشایی مدارس تهیه شده است و سعی می‌کنیم زمانی اطلاع رسانی را انجام دهیم که تصویر دقیقی از اوضاع در دست داشته باشیم.

کد خبر 429595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    من بچمو نمیذارم بره مدرسه جون ادما که الکی و شوخی نیست ۴ ماهه موندیم خونه که چی اخرشم بشه همون نمیموندیم