بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه بسته به وضعیت شیوع کرونا در هر شهر است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برای سال تحصیلی پیش رو وضعیت‌های محتمل برای شرایط قرمز، زرد و سفید تدوین شده تا بر اساس شرایط شیوع بیماری کرونا اقدامات لازم صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رضا ناظم زاده صبح امروز (شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: همیشه شعار آموزش و پرورش این بوده که بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت است، اما امسال به دلیل وضعیت شیوع بیماری کرونا تاکید ما بر این مطلب بیش از گذشته بوده و لازم است برای ثبت نام در سال تحصیلی جدید خانواده‌ها به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: برخی خانواده از کیفیت مدارس محلی نگرانی‌هایی را مطرح می‌کنند که در پاسخ این خانواده‌ها باید گفت حضور دانش‌آموزان با کیفیت تحصیلی می‌تواند کیفیت آموزشی پایین چنین مدارسی را ارتقا دهد و نباید خانواده‌ها از این موضوع نگرانی داشته باشند.

رئیس ستاد پروژه‌ مهر اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: سال آینده با توجه به وجود بیماری کرونا و شرایط اقتصادی نامناسب و این که استفاده از مدارس دورتر از محل سکونت نیازمند داشتن سرویس ایاب و ذهاب است و تعداد افراد یک سرویس به سه نفر کاهش یافته این امر به معنای افزایش ۳۰ درصدی هزینه خانوار خواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای بازگشت دانش‌آموزان پایه‌های میانی از مدارس دورتر به مدارس محل سکونت خود همکاری لازم را انجام می‌دهد، اظهار کرد: برای سال تحصیلی پیش رو وضعیت‌های محتمل برای شرایط قرمز، زرد و سفید تدوین شده است تا بر اساس شرایط شیوع بیماری کرونا اقدامات لازم صورت بگیرد.

ناظم‌زاده در خصوص مجازی بودن آموزش دروس در سال آینده، تصریح کرد: ارزش سنجی دروس برای مجازی بودن یا غیرمجازی بودن تدریس آنها جزء پیشنهادات ما بوده است و دروسی مانند ریاضی، فیزیک و شیمی که ساعت تدریس بیشتری دارد در فضای مجازی هم باید این موضوع مدنظر باشد و ساعات بیشتری به آموزش این نوع دروس اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام مدارس نمونه دولتی برای پایه دهم تا پایان وقت امروز انجام می‌شود، گفت: تا پایان وقت دیروز ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز ثبت نام کرده‌اند که آزمون این دوره ۲۰ تیرماه برگزار می‌شود و ۳۰ درصد از دانش آموزان شرکت کرده در آزمون جذب این مدارس در استان می‌شوند و در هر منطقه اصفهان یک دبیرستان نمونه دولتی دخترانه و پسرانه وجود دارد.

کد خبر 429587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.