تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در شرق و مرکز اصفهان

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد شدید و گرد و خاک مناطق شرق، شمال و مرکز این استان را در برمی‌گیرد.

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جوی به نسبت پایدار سه روز آینده در استان اصفهان حاکم است، بر این اساس آسمان بسیاری از مناطق صاف تا قسمتی ابری و در ساعات بعد از ظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد در شرق، شمال و مرکز استان با گرد و خاک محلی و کاهش دید افقی همراه است.

سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین دو تا سه درجه کاهش می‌یابد، گفت: چوپانان و خوروبیابانک با دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای پنج درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

سیدان اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: وزش باد شدید و تندباد موقت همراه با گرد و خاک از امروز شنبه ۳۱ خردادماه تا روز یکشنبه یکم تیرماه بسیاری از مناطق استان به ویژه نیمه شرق، شمال و مرکز اصفهان را در بر می‌گیرد؛ از این رو احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد محورهای شرقی استان به دلیل خیزش گرد و خاک و کاهش دید دور از انتظار نیست.

کد خبر 429565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.