ایرانشهری‌ها ۲ برابر سرانه ملی زباله تولید می‌کنند

شهردار ایرانشهر گفت: روزانه بیش‌از ١۴٠ تن زباله از سطح این شهر توسط شهرداری جمع‌آوری می‌شود که این میزان بر اساس آمار جمعیت دو برابر سرانه کشوری است.

به گزارش ایمنا، نوراحمد درخوش با بیان اینکه سرانه تولید زباله هر شهروند ایرانشهری حدود ۱.۲ کیلوگرم است، اظهار کرد: این مقدار سرانه تولید زباله در شهری با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دو برابر سرانه تولید کشور و چهار برابر استاندارد جهانی است.

وی ادامه داد: این روزها با شرایط گسترش ویروس کرونا در منطقه شهرداری ایرانشهر علاوه‌بر گندزدایی و ضدعفونی معابر باید روزانه ١۴٠ زباله را نیز از سطح شهر جمع آوری کند.

شهردار ایرانشهر با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا بهترین راه برای کاهش هزینه و زمان بازیافت زباله است، افزود: با وجود آموزش‌های شهروندی برای تفکیک زباله، بسیاری از شهروندان با این روش‌ها هنوز با این اصول آشنا نیستند.

وی با بیان اینکه کارکنان شهرداری در سه شیفت با ٩ دستگاه شامل پرس زباله، کامیون و دو دستگاه لودر برای جمع آوری و دفن زباله و پسماند تلاش می‌کنند اضافه کرد: با این اقدامات ثروت زیادی در دفن زباله زیر خاک می‌رود در حالی که در صورت بازیافت می‌توان بسیاری از کارهای توسعه و عمران شهری را انجام داد.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 429559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.