زیان ۸۴ میلیارد دلاری صنعت هواپیمایی در ۲۰۲۰

انجمن بین المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) هشدار داد که صنعت هواپیمایی با زمستان سختی روبرو است و از دولت‌های سراسر جهان خواسته است تا در صورت تداوم بحران کرونا، اقدامات امدادی را ادامه دهند. پیش بینی می‌شود صنعت هواپیمایی در سال ۲۰۲۰ ضرر ۸۴ میلیارد دلاری داشته باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، انجمن بین المللی حمل‌ونقل هوایی، (یاتا) هشدار داد که صنعت هواپیمایی با زمستان سختی روبرو است و از دولت‌های سراسر جهان خواسته است تا با ادامه بحران کرونا، اقدامات امدادی را ادامه دهند.

پیش بینی می‌شود صنعت هواپیمایی در سال ۲۰۲۰ ضرر ۸۴ میلیارد دلاری داشته باشد و کمک مالی دولت برای بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی نجات بخش است.

بخش عمده‌ای از شرکت‌های هواپیمایی در فصل تابستان درآمد خود را کسب می‌کنند، در حالی که فصل زمستان این طور نیست. برای مثال، سود خالص سال ۲۰۱۹ برای خطوط هوایی اروپا از الگوی فصلی عادی پیروی کرده و در سه ماهه دوم و سوم به ترتیب ۹ و ۱۷ درصد بود.

اما در سه ماهه اول و چهارم به ترتیب با یک درصد شروع و با دو درصد به پایان رسید. این اعداد برای زمستان پیش رو و بحران کرونا چالش برانگیزتر خواهد بود.

تحقیقات افکار عمومی در هفته اول ژوئن سال ۲۰۲۰ نشان داد که مسافران با احتیاط بیشتری به سفرهای هوایی بازمی گردند.

تنها ۴۵ درصد از مسافران مورد بررسی، قصد دارند پس از فروکش کردن بحران، به آسمان بازگردند. ۳۶ درصد نیز گفتند که شش ماه صبر خواهند کرد.

یافته‌های این تحقیق نشان از عدم اطمینان بازار دارد. در کل نسبت به ماه ژوئن ۲۰۱۹ میزان رزروها ۸۲ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 429557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.