بانکی: راه حل مشکلات امروز کشور تقابل با دولت نیست

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه حل مشکلات امروز کشور تقابل با دولت نیست، بلکه باید برای رفع آن‌ها تعاملی سازنده میان دولت و مجلس برقرار شود.

امیرحسین بانکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون ضرورت همکاری بین مجلس و دولت اظهار کرد: مقام معظم رهبری و قانون اساسی بر همکاری بین قوا جمهوری اسلامی تاکید داشته و معتقدند که اگر این همکاری‌ها به ویژه میان قوه مقننه و مجریه وجود نداشته باشد، سیستم کشور دچار اختلال می‌شود.

وی افزود: تعامل میان دولت و مجلس شورای اسلامی در چهارچوب قانون بوده و هریک از قوا باید در برابر قانون وظایف خاصی را اجرا کنند. تعامل بین مجلس شورای اسلامی و دولت باید بر محور پشتیبانی از مردم صورت بگیرد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت وضعیت عملکردی نامناسبی داشته که باعث نارضایتی‌های مردم شده است؛ به صورتی که حتی مدافعان دولت نیز از عملکرد آن ناراضی هستند.

بانکی ادامه داد: راه حل مشکلات امروز کشور تقابل با دولت نیست، بلکه باید برای رفع آن‌ها تعاملی سازنده میان دولت و مجلس برقرار شود. در حال حاضر آمادگی این تعامل در بدنه دولت مشاهده می‌شود؛ زیرا مدیران و مسئولان دولتی علی‌رغم اینکه سال آخر فعالیت خود را طی می‌کنند، به دنبال حفظ جایگاه نظام جمهوری اسلامی هستند. اگر مجلس شورای اسلامی بر تحقق منافع ملی پافشاری کند، با همکاری مسئولان می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت موظف است با مدیرانی که در مقابل عمل به وظایف قانونی خود مقاومت می‌کنند و زیر بار بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی نمی‌روند، برخورد کند.

کد خبر 429554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.