اجرای طرح مقابله با بیابان‌زایی در ۲۲ استان

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای طرح مقابله با بیابان زایی در ۲۲ استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خسرو شهبازی در گفت‌وگوی زنده خبری در خصوص اقدامات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برای مقابله با بیابان‌زایی به مناسب روز جهانی مقابله با بیابان زایی اظهار کرد: در سال جاری با کمک دولت و حمایت مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی بودجه خوبی برای مقابله با بیابان‌زایی اختصاص داده شده است.

وی افزود: این بودجه بالغ بر پنج میلیون یورو است که بودجه خوبی برای این حوزه است.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه در ۴۵ پروژه اجرایی برای مقابله با بیابان‌زاییاقداماتی شده است، ادامه داد: این اقدامات در ۲۲ استان کشور همچنین در ۴۰ شهرستان به مساحت ۱۲۶ هزار هکتار شده است.

وی در خصوص استان‌های هدف اقدامات بیابان‌زدایی تصریح کرد: این اقدامات عمدتاً در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان رضوی و جنوبی و اصفهان شده است.

شهبازی با بیان اینکه تحقق بیابان زدایی نیازمند همکاری همه مردم است، گفت: در مناطق بحرانی نظارت ویژه‌ای بر جلوگیری از بیابان‌زایی انجام می‌شود.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: مساحت کل بیابان‌های کشور ۴۲ میلیون هکتار است که حدود دو میلیون هکتار آن در مناطق بحرانی تحت نظر و طرح‌های مختلف بوده است.

کد خبر 429553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.