نیروهای نظامی هند به حالت آماده باش کامل در آمدند

مقامات هندی روز شنبه اعلام کردند که دهلی نو جنگنده و بالگردهای بیشتری را در پایگاه‌های نزدیک به مرزهای مشترک با چین در شمال این کشور مستقر کرده است تا در صورت نیاز بتواند از نیروهای خود پشتیبانی کند.

به گزارش ایمنا، به گزارش روز شنبه رسانه‌های هند، یک مقام هندی گفت: از جمله تجهیزات سنگین هند در مناطق مرزی با چین شامل بالگردهای آپاچی و بالگردهای چینوک می‌شوند.

وی افزود: نیروی هوایی و سازمان‌های اطلاعاتی هند به صورت مکرر در مناطق مرزی در لاداخ اقدام به انجام عملیات‌های شناسایی و گشت زنی می‌کنند. نیروی هوایی هند همچنین جنگنده‌های میراژ ۲۰۰۰، میگ ۲۹، سوخوی ۳۰ ام کی آی خود را به پایگاه‌های هوایی در منطقه لاداخ منتقل کرده است.

روز گذشته نارندرا مودی نخست وزیر هند به همراه وزرای دفاع و کشور با مقامات نظامی این کشور دیدار و گفت و گو کرد. پس از این دیدار، فرمانده نیروی هوایی هند از پایگاه‌های هوایی این کشور در لاداخ و منطقه "له" دیدار کرد.

همچنین نیروهای هوایی و دریایی هند به حالت آماده باش کامل درآمده‌اند. نیروی دریای هند نیز کشتی‌های جنگی خود را به خلیج بنگال منتقل کرده است.

از سوی دیگر ارتش چین نیز مشغول افزایش نیروها و همچنین تجهیزات و تأمین زیرساخت‌ها در مناطق مرزی با هند بوده است.

این در کشور در نزدیکی دریاچه "پانگونگ تسو" سنگرهای بیشتری را ایجاد کرده و جنگنده‌های جی -۱۱ و جی -۸ خود را در پایگاه‌های هوایی در تبت و در نزدیکی دره "گالوان" منتقل کرده است.

نخست وزیر هند: هیچ بخشی از خاک هند اشغال نشده است

نارندرا مودی نخست وزیر هند روز گذشته در یک پیام تلویزیونی اعلام کرد: هیچ بخشی از خاک هند توسط نیروهای خارجی اشغال نشده است.

نخست وزیر هند همچنین تصریح کرد که به ارتش این کشور اختیارات لازم را داده است تا این نیرو بتواند با اقدامات لازم برای محافظت از مرزهای هند را انجام دهد.

وی گفت: "تمام کشور از این واقعه و اقدامات چین ناراحت و جریحه‌دار است … هند خواستار صلح و دوستی است اما از استقلال خود با تمام وجود محافظت می‌کند.

پکن در میان مناقشه مرزی هند و چین، روز گذشته ۱۰ نیروی هندی که در جریان درگیری‌های هفته گذشته توسط ارتش چین بازداشت شده بودند را آزاد کرد.

دولت هند هنوز هیچ واکنشی نسبت به آزادی سربازان این کشور از خود نشان نداده است، اما کارشناسان این اقدام چین را یک تحول مثبت در راستای کاهش تنش‌ها ارزیابی کرده‌اند.

ارتش هند روز سه شنبه اعلام کرد: در درگیری میان نیروهای هندی و چینی در دره گالوان، ۲۰ سرباز هندی کشته شده‌اند.

طبق این گزارش؛ در درگیری نیروهای هندی و چینی، مجموعاً ۷۶ سرباز هندی مجروح شده‌اند که حال ۱۸ تن آن‌ها وخیم گزارش شده است.

مقامات هندی از سوی دیگر اعلام کرده‌اند حدود ۴۰ سرباز چینی نیز در این درگیری کشته یا زخمی شده‌اند. اگرچه چین وقوع تلفات در میان نیروهای خود را تأیید کرده است اما این کشور هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته‌ها یا زخمی‌ها منتشر نساخته است.

درگیری مرزی هند و چین زمانی اتفاق می‌افتد که دو کشور بیش از یک ماه است در منطقه لاداخ در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده‌اند.

مناقشه مرزی میان هند و چین یکی از جدی‌ترین مناقشه‌های مرزی میان دو کشور از سال ۲۰۱۷ تاکنون است. هند و چین در سال ۲۰۱۷ در منطقه دو کلم واقع در شرق هیمالیا شاهد تنش مرزی بودند که پس از ۷۳ روز و با دخالت رهبران دو کشور حل شد. همچنین هند و چین در سال ۱۹۶۲ یک جنگ مختصر بر سر اختلاف‌های مرزی داشتند.

ناظران نظامی معتقدند یکی از دلایل افزایش تنش‌های مرزی میان هند و چین، ساخت یک باند فرودگاه و همچنین جاده در نزدیکی مرزها با چین است. هند سعی کرده است تجهیزات و زیرساخت‌های خود در امتداد مرزهای مشترک با چین را گسترش دهد.

مقامات آگاه هندی پیش‌تر اعلام کردند: با وجود مذاکرات میان مقامات نظامی دو کشور، هنوز ارتش‌های دو کشور حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیستند. دهلی نو معتقد است که نیروهای چینی به خاک هند تجاوز کردند و برای پایان تنش، باید به درون خاک چین عقب نشینی کنند. از سوی دیگر چین می‌خواهد هند ساخت و ساز را در تمام مناطق مورد اختلاف متوقف کند.

هند و چین در مرزهای مشترک به طول بیش از ۳ هزار کیلومتر دارای اختلاف هستند و با وجود برگزاری مذاکرات مختلف مرزی، دو کشور هنوز نتوانسته‌اند این اختلافات را رفع کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 429550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.