۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
افزایش تعداد مارها در سنندج

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با بیان اینکه با شروع فصل گرما شاهد افزایش حضور مار در مناطق مسکونی هستیم، گفت: مارها به دلیل خونسرد بودنشان در فصل گرما از لانه‌های خود بیرون آمده و به دلایل مختلف به مناطق مسکونی راه پیدا می‌کنند.

به گزارش ایمنا، سهیل فضل وزیری با بیان اینکه روز گذشته سه حلقه مار در نقاط مختلف سطح شهر توسط آتش نشانان صید شده است، اظهار کرد: شهروندان در صورت رویت مار در منازل و محیط کار خود سریعاً به این سازمان اطلاع داده و از تلاش برای صید کردن آن بپرهیزند.

وی با بیان اینکه با شروع فصل گرما شاهد افزایش حضور مار در مناطق مسکونی هستیم، افزود: مارها به دلیل خونسرد بودنشان در فصل گرما از لانه‌های خود بیرون آمده و به دلایل مختلف به مناطق مسکونی راه پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ادامه داد: حضور شهروندان در طبیعت و باغ‌ها و اماکنی از قبیل آنها باعث می‌شود که معمولاً مار به داخل خودرو راه یافته و از طریق خودرو به پارکینگ منازل و یا محیط کار راه پیدا کنند.

فضل وزیری یادآور شد: مارها بسیار خطرناک بوده و در صورت احساس خطر اقدام به نیش زدند می‌کنند، بنابراین شهروندان در صورت روئیت مار سریعاً محل را ترک کرده و ضمن اطلاع از طریق سامانه ۱۲۵ از صید کردن آن جداً خودداری کنند.

وی اضافه کرد: روز گذشته آتش نشانان این سازمان در پی تماس شهروندان نسبت به صید سه حلقه مار در پارکینگی در ننله و همچنین باغ در مسیر جاده سنندج_ مریوان اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تاکید کرد: از پارک کردن خودرو در دشت‌هایی که پوشش گیاهی زیادی دارند خودداری کرده و همچنین منازلی که پنجره‌های آن رو به زمین‌های خالی و پارک‌های جنگلی است را با حفاظ‌های مناسب مسدود کنند.

کد خبر 429545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.