بهره‌برداری از ۳۶ پروژه نوسازی و بهسازی در اصفهان تا پایان سال

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از تکمیل و بهره‌برداری از ۳۶ پروژه نوسازی و بهسازی در شهر تا پایان سال جاری خبر داد.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از جمله پروژه‌های در حال اجرای سازمان نوسازی و بهسازی، کف فرش ابتدای چهارباغ و میدان امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه پس از اجرای قسمت مرکزی (فاز نخست) ساماندهی میدان امام حسین (ع)، ساماندهی گذرهای سواره و پیاده این میدان با مساحتی بالغ بر ۵۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۴.۶ میلیارد تومان در دستور کار شهرداری قرار گرفت، افزود: بر اساس طراحی انجام شده، کل فضای میدان امام حسین (ع) بازسازی می‌شود و در طرح ایجاد مسیر پیاده‌راه، باند دوچرخه و فضای سبز نیز در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس طراحی میدان امام حسین (ع)، بخش فضای سبز این میدان و تعداد درختان آن افزایش می‌یابد تا به یک میدان زیبا برای شهروندان و گردشگران تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: یک مسیر ترافیکی ١٢ تا ۱۰ متری، یک مسیر دوچرخه و مسیری به عنوان پیاده راه در نظر گرفته شده و کف‌سازی آن از جنس سنگ هتن‌آباد و سنگ آذر شهر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه موزه سرای خیار واقع در میدان امام علی (ع) در حال تکمیل است و مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد، تصریح کرد: تکمیل پروژه جلوخان مسجد جامع این میدان نیز از جمله پروژه‌های سال جاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری به شمار می‌آید.

فیض با بیان اینکه پروژه میدان تا میدان حدفاصل میدان امام علی (ع) تا میدان امام (ره) در حال اجراست، ادامه داد: در پروژه «میدان تا میدان» که عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد و از مسیر بازار بزرگ اصفهان اقدام به کف سازی و بدنه‌ها و پی و سقف مرمت و اجرا خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: دو عنصر اصلی و شاخص اصفهان یعنی میدان امام (ره) و میدان امام علی (ع) از طریق بازار بزرگ به یکدیگر می‌رسند و این موضوع اهمیت بازار بزرگ اصفهان را به عنوان محور تجاری، گردشگری صد چندان می‌کند.

کد خبر 429540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.