به گزارش ایمنا، مهدی یوسفی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر افزایش نرخ پارک حاشیهای، اظهار کرد: قیمت پارک حاشیهای از سال ۹۶ ثابت بوده و هیچ افزایشی نداشته است که این موضوع اخیراً در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا مطرح و بررسی شد.
وی ادامه داد: افزایش نرخ پارک حاشیهای اگرچه در کمیسیون مطرح شد، اما هنوز توسط شورا تصویب نشده و چنانچه افزایش نرخ در کار باشد، باید ابتدا توسط شورای شهر تصویب شود و سپس به تأیید استانداری برسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز در عین حال افزایش نرخ پارک حاشیهای را یکی از عوامل کاهش میزان تردد در هسته مرکزی شهر عنوان کرد و افزود: چنانچه بخواهیم ترافیک هسته مرکزی شهر را مدیریت کنیم و میزان تردد خودروهای شخصی را کاهش دهیم باید خاستگاه هسته مرکزی شهر را پایینتر بیاوریم.
وی افزود: یکی از عواملی که میتواند موجب کاهش ترافیک و تراکم خودرو در هسته مرکزی شهر باشد، افزایش نرخ پارک حاشیهای است که البته فعلاً در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا مطرح شده است.
یوسفی گفت: برای کاهش میزان ترافیک در هسته مرکزی شهر، ضروری است تا دو سیاست کلی را مدنظر قرار بدهیم ابتدا باید سیستم حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم همچنین لازم است تا میزان تردد خودروهای شخصی و به خصوص خودروهای تک سرنشین را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: اعمال این دو سیاست کلی در آینده میتواند در کاهش آلودگی هوای شهر تبریز نقش مؤثری داشته باشد و ترافیک را در خیابانهای شهر به خصوص در مرکز شهر روانتر کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز یادآور شد: ترافیک هسته مرکزی شهر موجب میشود تا خودروهای حمل و نقل عمومی از جمله تاکسیها و اتوبوسها در داخل ترافیک ناشی از تردد خودروهای شخصی بمانند و شهروندانی که از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده میکنند نیز از این ترافیک متضرر شوند.
وی افزود: جهت تسهیل تردد خودروهای عمومی، همچنین لازم است تا مسیرهای ویژه این خودروها افزایش یابد تا تردد شهروندان با سیستم حمل و نقل عمومی تسهیل یابد.
نظر شما