پرونده شهلا به زندان باز شد

حواشی بازداشت و زندانی شدن شهردار و اعضای شوراهای چند شهر مهمترین عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از اسفندماه سال ۹۶ پرونده‌ای برای امیر شهلا، یکی از اعضای شورای شهر مشهد در دستگاه قضائی تشکیل شده بود که در نهایت، یکشنبه هفته جاری منجر به زندانی شدن او شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در خصوص اتهامات این عضو شورا گفت: ابتدا علت دستگیری او اتهام اخلاقی بود که تمامی افرادی که در این خصوص دستگیر شده بودند، تبرئه شدند اما اتهام اعمال نفوذ در کمیسیون ماده ۱۰۰ به او وارد شد.

او ادامه داد: کمیسیون ماده ۱۰۰ معمولاً جمعی سه نفره است که شهلا با دو نفر دیگر در این اتهام بودند. تشخیص مرجع قضائی این است که اعمال نفوذ در یک پرونده خاص انجام شده که من از جزئیات این پرونده اطلاعی ندارم.

حیدری درباره اتهام شروع به ارتشاء که به عضو شورا نسبت داده می‌شود نیز گفت: شهلا تقاضای کمک برای تخفیف یک پرونده کرده بود. همچنین برای کشت حلزون برای یک زن نابینا، ناشنوا و معلولی درخواست کمک از فردی را کرده بود که این فرد این کمک را انجام نداد. تعبیر دادگاه این است که این کار، جرم شروع به ارتشاء است. به لحاظ ماهیت اتهاماتی که به او زده شده، این موارد بوده است. آقای شهلا در دادگاه بدوی در این دو بند آخر تبرئه نشد و در دادگاه تجدید نظر تبرئه شد. در بررسی‌هایی که در دیوان عالی انجام شد، رأی تجدید نظر نقض شد.

پردیس؛ بازداشت تمام اعضای شورای شهر

علی القاصی دادستان تهران، از رسیدگی به پرونده فساد تشکیلاتی در شهرداری و شورای شهر پردیس خبر داد و گفت: در این پرونده شهردار فعلی و سابق پردیس و همچنین تمام اعضای فعلی و سابق شورای این شهر بازداشت شده‌اند.

او افزود: با بررسی اقدامات مجرمانه متهمان از سال ۹۱ تا ۹۷، مشخص شد که تبانی در معاملات، رشاء و ارتشاء به صورت گسترده در این مجموعه رواج داشته و اکثر قراردادها با پیمانکاران با زدوبند منعقد شده است.

القاصی خاطر نشان کرد: پرونده مشابهی در شهرداری لواسان تشکیل شده و تعدادی از متهمین این پرونده در بازداشت به سر می‌برند و بسیاری از اموال آنها که با زدوبند و رشوه به دست آمده، شناسایی و توقیف شده‌اند

خرمشهر؛ شورا بر عملکرد شهردار نظارت ندارد

پس از آنکه در خبرها آمد که شهردار خرمشهر، دفن فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا را بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خانواده متوفیان سپرده، محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر از ضعف شورای این شهر در نظارت بر این موضوع انتقاد کرد و گفت: شورای شهر متولی نظارت امور شهری از جمله عملکرد شهردار و مسئول آرامستان است که در این مدت شورای شهر خرمشهر حضوری نداشته است.

او افزود: نقش شورای شهر خرمشهر در امور نظارتی بسیار ضعیف است و در پی این اتفاق که به شورا نیز محول شد تا به عنوان متولی بر روند خاک‌سپاری جان‌باختگان در اثر کرونا ورود داشته باشد.

استعفای شهردار ۳ شهر

شهردار مسجدسلیمان روز دوشنبه هفته جاری به دلایل نامعلومی بازداشت و روانه زندان شد؛ پس از این اتفاق وی از سمت خود استعفا کرد.

اعضای شورای شهر هنوز برای انتخاب سرپرست شهرداری به توافق نرسیده‌اند و جلسه اخیر شورا نیز به دلیل حضور نیافتن سه نفر از اعضای شورای شهر به حد نصاب نرسید.

به گفته وحید زمانی رئیس شورای شهر مسجد سلیمان، نامزدهای احراز سرپرستی شهرداری ۱۱ نفر هستند.

شورای شهر هشتگرد نیز استعفای اصغر آقایی، شهردار این شهر را پذیرفت. شهردار سابق هشتگرد، درباره استعفای خود پس از ۳۴ ماه گفت: دلیل خاصی برای استعفا نداشتم جز آنکه جوانان و نیروهای تازه کار به میدان بیایند.

همچنین عبدالله عبدی رئیس شورای شهر مریوان از استعفای سیروان ویسی شهردار این شهر بعد از پنج ماه خبر داد و گفت: شهردار مریوان سه‌شنبه شب با انتشار پیامی در فضای مجازی از سمت خود استعفا و اعلام کرد که دیگر حاضر به ادامه کار در سمت شهردار نیست.

او افزود: بعد از استعفای شهردار مریوان اعضای شورای اسلامی شهر بلافاصله جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار و با اکثریت آرا با استعفای شهردار موافقت و آراس قاسمی پور معاون اداری شهرداری را به عنوان سرپرست انتخاب کردند.

کوتاه از شورا:

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان شهرداری و شورای سابق شهر صدرا در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز به ریاست قاضی محمدمهدی محمودی برگزار شد.

جلسه رسمی و فوق‌العاده شورای اسلامی شهر کرمانشاه در هفته جاری به دلیل شرکت نکردن چندتن از اعضا، به حد نصاب نرسید و لغو شد.

زهرا نژادبهرام، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران: اینکه نمایندگان مجلس به مسائل تهران توجه داشته باشند بسیار خوب است ولی اینکه انتظار داشته باشد تمام مشکلات و مسائلی که سال‌های متمادی در تهران وجود داشته را بتوانیم در یکی دو سال برطرف کنیم انتظار زیادی است / شورای شهر موضوع مدیریت یکپارچه شهری را مورد توجه قرار داده و از طریق مجلس گذشته، شورای عالی استان‌ها و مدیریت شهری بارها این مساله مورد توجه و پیگیری قرار گرفت.


رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد: شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره در توسعه شهر رویکردی متوازن و عدالت محور داشته است؛ بخش مرکزی، رضویه، مشهد و روستاهای اطراف برایمان با یکدیگر تفاوتی ندارند و خود را خادم مردم می‌دانند.

محرم محمدزاده، عضو شورای شهر تبریز: باید مشخص شود که در خصوص پارک حاشیه‌ای شهر خلافی اتفاق افتاده یا نه؛ آنقدر حواشی پارک حاشیه‌ای و شرکت پیمانکارش گسترده شد که در بین مردم هم حرف و حدیث‌هایی راه افتاده است، اگر پول مردم چپاول شده باید شفاف رسیدگی کرد.

سعید نظری، عضو شورای شهر شیراز: در ماه‌های اخیر اخبار آتش‌سوزی خودرو یا تصادف‌های منجر به آتش سوزی خودرو، بارها در رسانه‌ها منعکس شده که طی آن شهروندانی مصدوم شده یا فوت کرده‌اند که یکی از دلایل مهم وقوع چنین حوادثی، وجود عیب در سیستم دوگانه سوز خودروها است. اما به دلیل ضعف قانون و نبود ابزارهای نظارتی لازم، مقابله با کارگاه‌های غیرمجازی که اقدام به نصب سیستم گازسوز روی خودروهای بنزینی می‌کنند، از توان شهرداری شیراز خارج بوده و نیازمند حمایت مدیریتی و قضائی است.

حسن بختیاری، نایب رئیس شورای شهر قم: بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر قم نیازمند اصلاح بوده و ۱۰۰ کیلومتر آن بحرانی است و هر لحظه می‌تواند فاجعه‌ای را برای شهر قم و شهروندان رقم بزند.

مهدی عبدالرزاقی نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین: لایحه کمک به مالکان تاکسی‌های فرسوده و نوسازی ناوگان تاکسیرانی امری اجتناب ناپذیر است و باید با تأمین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای سپرده گذاری و ارائه تسهیلات به مالکان خودروهای فرسوده موافقت شود و از طرفی هم سازمان تاکسیرانی باید متعهد شود طی سال جاری نسبت به جمع‌آوری و از رده خارج کردن تاکسی‌های پیکان فرسوده اقدام کند. وجود ۲۸۶ دستگاه تاکسی پیکان فرسوده در شأن مردم قزوین نیست و باید با تأمین اعتبار لازم نوسازی و از رده خارج شدن این تاکسی‌ها عملی شود.

کد خبر 429476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.