ناوگان حمل‌ونقل عمومی یزد ۶ سال جوان‌تر شد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: بهسازی و تجهیز اتوبوس‌های شهری باعث شد سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی شهر نسبت به گذشته شش سال جوان‌تر شود.

محسن عباسی هرفته در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ضرورت تقویت همه جانبه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته توجه به سیستم حمل و نقل عمومی در شهر یزد با غفلت روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه ضعف در ناوگان حمل و نقل عمومی سبب شده مردم رغبت کمی به استفاده از آن داشته باشند، افزود: نبود کولر، صندلی‌های نامناسب و کیفیت پایین اتوبوس‌ها سبب شده که این سیستم نتواند آنگونه که باید، در اختیار شهروندان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد به مصوبه شورا در رابطه با ضرورت بهسازی و تجهیز اتوبوس‌های شهری یزد اشاره و تصریح کرد: با تسهیلاتی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال که با پیگیری شهرداری در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت، ۵۷ اتوبوس در سامانه حمل و نقل عمومی شهر یزد تعمیر و نوسازی اساسی شدند.

عباسی هرفته بهره‌مندی از کولرهای به‌روز و مجهز را یکی از اقدامات انجام شده در این بهسازی دانست و تاکید کرد: تعویض صندلی‌ها، کف و سقف اتوبوس‌ها، تعویض شیشه‌ها و عایق‌بندی حرارتی سقف‌ها از جمله مهمترین اقداماتی بوده که در شرایط دشوار تحریم، توسط کارشناسان داخلی و بومی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات شورای شهر یزد در تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی محدود به بهسازی این دستگاه‌ها نشده، اضافه کرد: با توجه به اینکه امکان بهسازی برخی دستگاه‌های فرسوده وجود نداشت، ۵۰ اتوبوس قدیمی و فرسوده با دستگاه‌های جدید و مجهز جایگزین شدند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شورای اسلامی شهر یزد باور دارد که تقویت حمل و نقل عمومی شاه کلید بسیاری از مشکلات شهری است، ادامه داد: این اقدام سبب شد که سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد نسبت به گذشته شش سال جوان‌تر شود.

عباسی هرفته با بیان اینکه مردم یزد همیشه نسبت به وجود اتوبوس‌های بدون کولر در یزد گلایه مند بودند خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار هیچ اتوبوسی در یزد نداریم که بدون کولر به شهروندان خدمت رسانی کند.

وی گفت: علاوه بر این قبلاً ۲۷ دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس مجهز به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شده بود و ۱۲ دستگاه اتوبوس اسکانیا نیز در راه است و قطعاً با افزوده شدن این دستگاه‌ها، زمینه ارائه خدمات هرچه بیشتر و بهتر به مردم فراهم می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در شرایط اقتصادی موجود، این اقدام بسیار دشوار بوده و از عزم جدی شورا و شهرداری یزد حکایت دارد، افزود: روند بهسازی و تجهیز اتوبوس‌های قدیمی و افزودن دستگاه‌های جدید و به روز همچنان ادامه پیدا می‌کند تا بتوانیم ناوگان حمل و نقل عمومی پویا و کامل داشته باشیم.

کد خبر 429456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.