شهرداری‌ها بنگاه اقتصادی نیستند

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد با بیان اینکه برخی شهرداری‌ها را یک بنگاه اقتصادی یا حتی بنگاه املاک تلقی می‌کنند، گفت: شهرداری‌ها به‌هیچ‌وجه بنگاه اقتصادی نیستند.

محمد شیبانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها که وظایف این نهاد را تعریف کرده است، اظهار کرد: شهرداری‌ها در قانون به‌عنوان دستگاهی خدمت رسان معرفی ‌شده‌اند.

وی افزود: دریافت عوارض و مشارکت در پروژه‌ها از سوی شهرداری‌ها دلیلی بر بنگاه‌داری این نهاد نیست و صرفاً برای ارائه خدمات بهتر است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد با بیان اینکه قانونگذار به شهرداری‌ها اجازه می‌دهد تا برای تأمین سرانه‌های مورد نیاز شهر، زمین رایگان در اختیار مجریان قرار دهند، تأکید کرد: نگاه خدمت رسان به شهرداری‌ها که منطبق بر قانون است منجر به جلب رضایت مردم و توسعه و آبادانی شهر می‌شود.

شیبانی خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل اگر شهرداری‌ها را به چشم یک بنگاه اقتصادی ببینیم موجب ایجاد نارضایتی در مردم و فقر سرانه‌های شهری و تلاش حداکثری برای سودجویی می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد با اعتقاد به نگاه اول پروژه‌های خود را تعریف می‌کند، گفت: هنگامی‌که شهر و شهروندان نیاز به ارائه خدمتی دارند و شهرداری بودجه لازم را نداشته باشد از بخش خصوص کمک می‌گیرد تا کمبودها را جبران کند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد عنوان کرد: اموال شهرداری متعلق به شهروندان است و باید بر اساس نظر و خواسته آن‌ها هزینه و سرمایه‌گذاری شود.

وی اظهار امیدواری کرد: به سمتی حرکت کنیم تا شهرداری برای تأمین هزینه‌های خدماتی شهر نیازمند دریافت عوارض از شهروندان نباشد و درآمدهای پایداری برای شهرداری ایجاد شود.

کد خبر 429447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.