مجلس یازدهم، گره گشای مشکلات مردم باشد

امام جمعه فولادشهر گفت: مردم از مجلس یازدهم انتظار دارند در اولین سال فعالیت خود با اقدامات کارشناسی شده و دقیق، گره‌هایی را از زندگی و معیشت عمومی باز کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه فولادشهر اظهار کرد: در ماه‌های اخیر، خصوصاً از ابتدای سال ۹۹ موجی از گرانی‌های لجام گسیخته بازار را فرا گرفته است و در هفته‌های اخیر بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیز با گرانی دوچندان مواجه شده‌‏اند.

وی افزود: شرایطی سخت و دشوار که انتقادات و نقدهای بسیاری را در بین مردم و رسانه‌ها داشته و موجب دلخوری و نارضایتی عمومی در این شرایط سخت شده است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: در این میان آنچه موجب نگرانی شده فشار مضاعف گرانی بر عهده آسیب‏دیدگان وضعیت کرونایی است که باید شرایطی دشوارتر را تحمل کنند.

وی ادامه داد: وجود مافیای اقتصادی به‏ ویژه در بازار ارز و طلا و مسکن و خودرو که نمونه‏ آن را در کشف انبارهای مختلف خودرو دیدیم باعث این گرانی‏هاست، این باندهای مافیایی در هر وضعیت سخت و دشوار دست بکار شده و برای تقویت منافع بادآورده خود تلاش می‌کنند و موجب به وجود آمدن این شرایط می‌شوند.

سرافراز گفت:  نبود نظارت هوشمند، فعال، کارآمد و مستمر در دستگاه‌های مختلف باعث سوء استفاده فرصت‏طلبان در این‏گونه شرایط و نفوذ و رسوخ آنان در مناصب و منافذ مهم است.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود دولت محترم بدلیل این که نظام سیاست‏گذاری و برنامه‌‏ریزی و اجرا در عرصه اقتصاد را برعهده دارد؛ باهماهنگی و برنامه و اقدام قاطع در همه مراحل به ویژه نظارت دقیق و رصد و پایش مشکلات، اقدامات موثرتری را انجام دهد.

امام جمعه فولادشهر گفت: مجلس تازه نفس و جوان و انقلابی یازدهم که رویکرد اصلی خود را اقتصاد و معیشت مردم قرار داده است باید با هدف‏گیری دقیق درست و اقدامات نقطه‌‏زن و راهگشا، اولویت‌های اصلی را در رفع مشکلات معیشتی فهرست کرده و برای آن راهکارهای مؤثر و کارگشا بیندیشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم از مجلس یازدهم انتظار دارند در اولین سال فعالیت خود با اقدامات کارشناسی شده و دقیق، گره‌هایی را از زندگی و معیشت عمومی باز کنند.

سرافراز افزود: قوه قضائیه و خصوصاً دادستان محترم که در مواردی مانند بازار خودرو ورود کردند باید به‏‌عنوان مدعی‏‌العموم متخلفان و سهل‏انگاران را در هر پایه و موقعیتی شناسایی و برای دفاع از حقوق عامه اقدامات عاجل و مؤثر را به انجام رسانند.

وی تصریح کرد: البته بخشی ازوظایف هم برعهده مردم است، باید بپذیریم بین گرانی و گرانفروشی فاصله بسیاری وجود داشته و اسراف و تبذیرها در خرید و فروش و عدم اصلاح الگوی مصرف نیز در این میان سهم دارد.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: حرص و طمع برای اندوختن و احتکار و انبار کردن باید تبدیل به ضد فرهنگ شود و چنین کسانی در ذهن و دل و نگاه مردم مردود و مطرود شوند.

وی اضافه کرد: قطعاً روش زندگی و سبک زندگی ما در بهبود این شرایط تأثیر بسزایی دارد و عبور از این شرایط ملتهب و نابسامان اقتصادی نیاز به یک تقسیم وظایف درست دستگاهی و تقسیم کار ملی و روحیه و مدیریت جهادی به معنای واقعی آن دارد.

سرافراز با بیان اینکه هفته اول تیرماه، هفته قوه قضائیه نام گرفته است، عنوان کرد: قوه قضائیه بمنزله نفس لوامه دستگاه‌ها و قوا و وجدان بیدار جامعه باید با پویایی و تحرک و حرکت روزآمد و سالم‏سازی دائمی محیط کار و قضاوت به‏‌عنوان مأمن و پناهگاه مردم خصوصاً محرومان و مستضعفان مطرح باشد.

وی خاطرنشان کرد: این امر مهم شدنی است و ان‌شاءلله با عزم و اراده‌ موجود و حمایت مردم و همکاری قوا و خصوصاً هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری انجام خواهد شد.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه سه هفته از اعتراضات بی‏سابقه مردمی در آمریکا می‌گذرد، متذکر شد: این اعتراضات که ابتدا در ضدیت با تبعیض نژادی بوده و جنبش اعتراضی سیاهپوستان به شمار می‌رفت، اکنون گسترش یافته و از آمریکا به اروپا و دیگر کشورها سرایت کرده است.

وی یادآور شد: در این که روزی جهان شاهد اُفول ابرقدرتی و تجزیه آمریکا است تردیدی نیست، اما آیا این اعتراضات به آن اتفاق منجر خواهد شد؟ و آیا شاهد ایالات متفرقه آمریکا خواهیم بود؟

وی افزود: در این شرایط نباید در قضاوت و تحلیل تعجیل و شتاب کرد، این اتفاقات به ضعف آمریکا و تسریع در افول او منتهی می‌شود اما برخی شواهد حاکی است که ترامپ، حزب جمهوری‏خواه و حامیان صهیونیستی او در امپراطوری رسانه‏‌های‏شان با برجسته‌‏سازی موضوع جدایی‏‌طلبی و استقلال تلاش دارند با تحریک عواطف مردم و ایجاد احساس خطر افراطی، احساسات ملی‏گرایان و آن‏دسته از مردم که مخالف هستند را تحریک کرده و برای انتخابات آینده خود، از این شرایط و تهدیدها فرصت بسازند.

سرافراز خاطرنشان کرد: از طرفی توجهی نیز برای سرکوب جدی‌تر و خشن‌تر اعتراضات دست و پا کنند از این رو " زودنمایی" و " بزرگ‏نمایی تجزیه آمریکا "باید با دقت و تأمل، در دستور تحلیل و بیان قرار گیرد.

کد خبر 429444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.