آیت‌الله مهدوی: کمک‌های مؤمنانه دوران کرونا در تاریخ ماندگار شد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم باید نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا به لطف الهی شاهد از بین رفتن بیماری کووید ۱۹ باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، امروز-٣٠خردادماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با سفارش به رعایت تقوای اللهی و عمل به آن، اظهار کرد: خدا را شاکریم که نماز عبادی سیاسی جمعه بعد از چندین هفته وقفه به دلیل شیوع کرونا دوباره بر پا شد. توصیه می‌کنم مردم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا به لطف الهی شاهد از بین رفتن این بیماری باشیم.

وی افزود: در این مدت گروهی دیگر به جمع ایثارگران پیوستند. کادر پزشکی که شاهد خدمات آنها برای کشور بودیم؛ ستادهای مردمی مقابله با کرونا که متشکل از اقشار مختلف، جوان‌های متدین و بسیجی و طلاب بودند و شبانه روز در جهت خدمت به مردم فعالیت می‌کردند همچنین نیروهای مسلح (سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی) نیز در این کمک‌های مومنانه خدمت کردند که در تاریخ ماندگار شد. در این مدت گذشته برگزاری مراسم مذهبی تعطیل بود از همین رو شایسته است برادران و خواهران مؤمن معنویات از دست رفته را جبران کنند.

مهدوی ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: در روز اول این دهه میلاد حضرت معصومه و به این مناسب روز دختر نامگذاری شده است و آخرین روز این دهه نیز میلاد امام رضا (ع) است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: برخی سودجویان و دشمنان به فکر سو استفاده از زنان هستند؛ همان طوری که یک شخصیت ثروتمند اسرائیلی مدعی شد که اگر بخواهیم ایران را از بین ببریم باید خانواده‌ها و به ویژه زنان این کشور را به فساد بکشیم. از همین رو برخی سریال‌های ترکی و کره ای نتایج نفوذ فرهنگی دشمن است به برادران و خواهران توصیه می‌کنم که دشمن بر مسائل زنان و دختران جامعه ما حساس است بنابراین اگر می‌خواهیم هویت ملی را حفظ کنیم چادر را فراموش نکنیم.

وی ادامه داد: اگر زنان می‌خواهند بنیان خانواده را از آسیب‌های اجتماعی حفظ کنند باید به داشتن پوشش مناسب توجه داشته باشند، زیرا بروز بسیاری از مشکلات برای زنان و دختران ریشه در رعایت نکردن پوشش مناسب است از همین رو قبل از الزامات قانونی، به رعایت پوشش کامل باید توجه کرد که پوشش یک امر عقلانی است.

مهدوی افزود: دو سال قبل رهبر معظم انقلاب افول قدرت آمریکا را مطرح کردند و امروز شاهد این افول تدریجی هستیم. امروز قدرت نظامی و قدرت نرم آمریکا افول پیدا کرده است. اولین چالش آمریکا در مواجه با بیماری کرونا بود همان طوری که همواره شاهد هستیم آمارهای شیوع بیماری در آمریکا در صدر جدول جهانی قرار دارد و مسئولین آمریکا نتوانستند بیماری کرونا را در این کشور مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بحران دوم در آمریکا که تظاهرات مردمی علیه نژاد پرستی است، بعد از کشتن بی‌رحمانه سیاه پوستان در آمریکا مردم این کشور به خروش آمدند و مقابل مقامات آن ایستادند و پرچم‌های آمریکا را به آتش کشیدند و نیروهای امنیتی نتوانستند با این قیام مقابله کنند و هنوز هم این اعتراضات ادامه دارد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: بحران سوم حال حاضر آمریکا شکست‌های پی در پی آمریکا در محور مقاومت است. بعد از شهادت سردار سلیمانی مجلس عراق نیروهای آمریکایی را از کشور اخراج کرد و پس از آن نیز پایگاه عین‌الأسد آمریکایی مورد هدف موشک‌های ایران قرار گرفت و پس از آن آمریکا در سراشیبی افول قرار گرفته است. امیدوارم به زودی شاهد از بین رفتن استکبار جهانی باشیم.

مهدوی تاکید کرد: مسئولین کشور باید آرامش را در کشور برقرار کنند. همواره دولتمردان در واپسین روزهای ریاست خود به فکر عزل و نصب‌های همسو با عملکرد خود هستند. خطاب به این افراد می‌گویم شما دارید از نان نظام می‌خورید نباید جناح بندی را لحاظ کنید و افکار جناحی را بر فعالین خود اعمال کنید.

وی یادآور شد: مردم راضی به برهم زدن آرامش توسط مسئولین نیستند. از همین رو اگر می‌خواهید افرادی را عزل کنید کسانی که در مدیریت‌های استان حاضر به پای گذاشتن رو پرچم آمریکا نیستند را عزل کنید. در حالی که رئیس جمهور مواضع بسیار شفاف علیه آمریکا دارد؛ اما برخی مسئولین استان‌ها حاضر به پای گذاشتن رو پرچم آمریکا نیستند و خانواده‌های آنها نیز در برخی کشورهای اروپایی هستند. این افراد آرامش جامعه را برهم می‌زنند. امیدوارم این توصیه‌های بنده رعایت شود تا نیاز به مطرح کردن برخی مسائل به صورت شفاف در خطبه‌های نماز جمعه نباشد.

کد خبر 429443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.