وقوع زمین لرزه شدید در گسل انارک دور از انتظار است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه وقوع زمین لرزه شدید در گسل انارک نایین دور از انتظار است، از آمادگی نسبی این ستاد برای وقوع زمین لرزه های احتمالی خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وقوع چهار زمین لرزه در شمال غرب انارک در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: آمادگی نسبی برای وقوع زلزله‌های احتمالی در مدیریت بحران اصفهان ایجاد شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال وقوع زمین لرزه‌های شدیدتر در این منطقه وجود دارد؟ افزود: گسل انارک در شمال غرب این شهر واقع شده است و کهلرزه های مشابه‌ای را در سال‌های گذشته نیز در گسل انارک شاهد بودیم اما وقوع زلزله شدیدتر دور از انتظار است.

امروز جمعه ۳۰ خرداد سه زمین لرزه شمال غرب انارک از توابع شهرستان نائین را لرزاند. نخستین زمین لرزه ساعت ۸:۱ دقیقه با قدرت ۳‌.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد، ساعت ۹:۴ صبح نیز دومین زمین لرزه به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتری زمین و پس از آن در ساعت ۱۱ زلزله سه ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین شمال غرب انارک را لرزاند.

صبح روز گذشته نیز زلزله به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری زمین این منطقه را لرزانده بود. این زمین لرزه‌ها تاکنون خسارتی نداشته است.

لرزش‌های زمین را که تنها به کمک اسباب‌های لرزه نگاری می‌توان ثبت کرد کهلرزه (لرزه‌های کوچک) می‌نامند.

کد خبر 429433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.