۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
مسابقه خاطره‌نویسی ناشنوایان

دبیر مسابقه خاطره‌نویسی ناشنوایان از سراسری برگزار شدن مسابقه خاطره‌نویسی ناشنوایان خبر داد.

به گزارش ایمنا، زهره عارفی نویسنده، داستان‌نویس و دبیر مسابقه خاطره‌نویسی ناشنوایان در رابطه با فعالیت داستان‌نویسی ناشنوایان گفت: تا پیش از این ناشنوایان کمتر با ادبیات انس داشتند، اما کم‌کم با یادگیری داستان، لازم است با  ادبیات روایی آشنا شوند و این نوع نگارش را بیاموزند.

 وی اضافه کرد: خاطره‌نگاری، یکی از روش‌های تولید مفهوم و معناست. ما با خاطره‌ها الفت خاصی داریم و به دلیل تاثیرگذاری آن بر ما، در حافظه دراز مدت‌مان ثبت و ضبط شده است. خاطره‌ها علاوه بر نگارش‌شان، کمک بزرگی می‌کند تا ناشنوایان بتوانند حوادث تلخ و شیرین زندگی‌شان را روایت کنند تا جامعه با آنان و سبک زندگی‌شان بیشتر آشنا شود.

 دبیر مسابقه خاطره‌نویسی ناشنوایان ادامه داد: به عبارت دیگر، خاطره‌نگاری هم ذهن ناخودآگاه آنان را فعال می‌کند و هم باعث می‌شود، ناشنوایان بعد از گذشت چند سال، بتوانند مفهومی نو و جدید را تولید کنند. این نوع از روایت که پای تجربه زیسته را به میان می‌کشد، در نوع خود جذاب است و کمک بزرگی به درست‌نویسی آنان می‌کند.

 عارفی یادآور شد: در این مسابقه که امید است بتوانیم هر فصل آن را تکرار کنیم، پنج نفر از برترین‌ها معرفی خواهند شد و یک نفر مورد تقدیر قرار می‌گیرد که شخصا هزینه‌ آن را پرداخت خواهم کرد.

وی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه تا ۱۰ تیر برای ارسال آثارشان مهلت دارند و اسامی نفرات برتر در ۲۵ تیرماه اعلام خواهد شد.

منبع: ایبنا

کد خبر 429404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.