تولید فولاد تا پایان سال جاری به ۴۲ میلیون تُن می رسد

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: ظرفیت تولید فولاد در کشور تا پایان امسال به ۴۲ میلیون تن می رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خداداد غریب پور امروز پنجشنبه ۲۹ خرداد در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان که با شعار پویش (تدبیر، تداوم امید) برگزار شد، اظهار کرد: ارزش تولیدات شرکت فولاد مبارکه ۳.۵ میلیارد دلار در سال است؛ این شرکت در سال گذشته ۴۴ هزار میلیارد تومان فروش و حدود ۶۰۰ میلیون دلار صادرات داشته است.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعتی در بخش صنعت و معدن کشور است، ادامه داد: این شرکت نزدیک به ۹۰۰ میلیون یورو و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز پروژه‌های توسعه محور در دستور کار دارد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: فولاد مبارکه سال گذشته هشت هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته است که امسال به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه منابع پروژه‌های تکمیلی در سفید دشت، هرمزگان، کاشان و سنگان را در شرایط تحریم‌ها تأمین کرده است، خاطرنشان کرد: این شرکت با کارکنان متخصص و مدیران ارزنده این پروژه‌ها را با تأمین مالی و دانش فنی پیگیری می‌کند.

غریب پور افزود: امسال فولاد مبارکه بومی سازی یک هزار ۲۰۰ قطعه را در دستور کار قرار داده است و یک و نیم میلیون تن هدف صادراتی دارد که در حدود ۵۰۰ میلیون دلار ارز آوری برای کشور خواهد داشت.

وی یادآور شد: فولاد مبارکه در شرایط سخت تحریم ظرفیت لازم و مواد استراتژیک برای تولید سه سال آینده را ذخیره‌سازی کرده است.

غریب پور یکی از اقدامات ارزنده و درخشان سال‌های اخیر را طرح جامع فولاد دانست و گفت: کشورمان امسال به ظرفیت تولید ۴۲ میلیون تن فولاد می‌رسد؛ ۳۷ میلیون تن ظرفیت تولید کنونی است و پنج میلیون تن تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد؛ همچنین تولید کنسانتره در سنگان به ۶۰ میلیون تن، گندله ۵۰ میلیون تن و آهن اسفنجی ۳۵ میلیون تن در سال رسیده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تصریح کرد: طرح جامع فولاد یکی از معدود برنامه‌هایی است که به طور کامل به اهداف دست می‌یابیم.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه سپاهان یک سوم ظرفیت فولاد کشور را دارد و از ۲۷ میلیون تن، ۹ میلیون تن در این شرکت تولید می‌شود.

غریب پور با بیان اینکه پروژه‌های توسعه‌ای کشور گسترده است، افزود: امسال برای فولاد خوزستان هشت هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده که در مدت سه سال آینده افزایش سرمایه این واحد صنعتی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه امروز مشکل خام فروشی و سنگ فروشی وجود ندارد، اضافه کرد: با پروژه‌های توسعه همه اینها به کنسانتره، گندله تبدیل شده و وارد چرخه تولید می‌شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به وجود یکصد معدن سنگ تزئینی غیرفعال در استان اصفهان، ادامه داد: با ابداع معادن کوچک مقیاس و حفظ عوارض صادراتی کنسرسیوم سنگ‌های زینتی اصفهان می‌تواند صادرات خود را آغاز کند.

در سفر یک روز حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت و هیئت همراه، ابر پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه کلنگ زده شد و همچنین پست‌های اصلی توزیع برق فشار قوی و فشار متوسط شماره دو شهید خرازی این شرکت به بهره برداری رسید.

امضای تفاهم نامه همکاری فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از دیگر برنامه‌های امروز در شرکت فولاد مبارکه بود.

دور جدید افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعتی و معدنی کشور در قالب پویش «تولید، تداوم امید»، فردا با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان اصفهان، کلید می‌خورد.

پویش «تولید، تداوم امید» به منظور بهره‌برداری از ۲۰۰ طرح مهم صنعتی و معدنی کشور به ارزش ۱۷۰ هزار میلیارد تومان، از هفته گذشته با افتتاح چهار طرح بزرگ ملی به فرمان رئیس جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است. این طرح‌ها که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد هستند، قرار است تا شهریور ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.

کد خبر 429386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.