وجود ۷۰ هکتار بافت فرسوده شهری در آستارا

شهردار بندرآستارا گفت: مساحت این شهر یک هزار و ۴۰۰ هکتار است، که ۷۰ هکتار آن شامل بافت فرسوده شهری می‌شود.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قنبر محله، بخشی از کوی نهانی، تله سیفی، کوچه شمسی نژاد، کوی حمزه بیک و کوچه حسینیه جز مناطق بافت فرسوده شهری آستارا محسوب می‌شوند.

وی افزود: جلسه باز آفرینی شهری هفته گذشته با حضور مدیریت شهری، معاون عمرانی فرماندار آستارا، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط این شهرستان و نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار و شش طرح بازآفرینی شهری شامل ساخت پیاده راه در بازار ساحلی، دیواره حفاظی رودخانه مرداب حد فاصل پل تا بلوار سفیر امید، احداث سر دهنه بر روی رودخانه مرداب برای کنترل سیلاب شهری، آزادسازی حریم رودخانه حد فاصل پل فارابی تا کوچه رهنورد، احداث شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در بافت‌های فرسوده شهری و بهسازی و بازسازی خیابان مرزداران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار آستارا عنوان کرد: در این جلسه طرح ساخت پیاده راه در بازار ساحلی و احداث دیواره حفاظتی رودخانه مرداب حدفاصل پل تا بلوار سفیر امید مصوب شد.

معیتی با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی شهری چهار کمیته دارد و اعضای این چهار کمیته اجرای طرح را بررسی و مصوب می‌کنند. اضافه کرد: طرح در ادامه در ستاد بازآفرینی شهرستان، استان و کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت مصوب، بودجه مورد نیاز به آن اختصاص می‌یابد و پروژه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مابقی طرح‌ها نیز با بر اساس اولویت در جلسات بعدی مطرح خواهد شد. افزود: طرح ساخت سالن ورزشی چند منظوره کوی ستارزاده قبلاً در شهرستان مصوب شده و منتظر تأیید نهایی این طرح در استان و کشور هستیم.

شهردار آستارا با اشاره به اینکه نقشه طرح احداث پیاده راه بازار ساحلی حدفاصل بازار ماهی فروشان تا ورودی پارکینگ بازار ساحلی از دو سال قبل توسط مشاور آماده شده است. اضافه کرد: نقشه این پروژه بسیار زیبا برابر با استانداردهای روز شهرسازی طراحی شده و مسیر تردد آمبولانس و خودروهای حمل و نقل بار کسبه بازار ساحلی در آن پیش بینی شده است.

معیتی با بیان اینکه نقشه جامع شهری آستارا در سال ۱۳۷۷ و نقشه طرح تفصیلی در سال ۱۳۸۲ مصوب شده است. اضافه کرد: اعتبار طرح تفصیلی به اتمام رسیده، کار بازنگری و بروز رسانی آن با ۷۰ درصد پیشرفت توسط مشاور در حال انجام است.

شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 429380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.