فرد مبتلا به کرونا در گرمخانه‌های تهران شناسایی نشده است

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از اقدامات مدیریت شهری برای گرمخانه‌ها در دوران شیوع کرونا گفت و بر ضرورت اختصاص بودجه کرونایی به گرمخانه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام فخاری در صفحه توئیتر خود نوشت: "باز هم بر ضرورت اختصاص بودجه کرونایی به گرمخانه‌ها برای استمرار خدمات اجتماعی به افراد بی‌سرپناه تاکید می‌کنم.

با توجه به بسته شدن مراکز ماده ۱۶ و افزایش فشار کاری گرمخانه‌ها، انتظار می‌رود که از بودجه‌های ملی مرتبط با کرونا به گرمخانه‌ها اختصاص یابد تا این شرایط استمرار پیدا کند.

پروتکل‌های بهداشتی از روزهای اول در گرمخانه‌ها اجرا شد و در ارتباط با بیماری‌های مختلف هم غربالگری‌های متعددی در گرمخانه‌ها درحال انجام است. در زمان شیوع کرونا گرمخانه‌ها فعالیت‌شان را به طور کامل انجام دادند و حتی به افراد اجازه داده شد مدت بیشتری را در گرمخانه بمانند.

بر اساس گزارش‌های ارسالی به شورای شهر تاکنون فرد مبتلا به کرونا در گرمخانه‌ها شناسایی نشده و آمارهایی مبنی بر ابتلای افراد به بیماری‌های خانواده سرماخوردگی اعلام شده که درمان شده‌اند.

شورای شهر تهران اعتقاد داشته و دارد که تمامی هزینه‌هایی که برای موارد دیگری پیش‌بینی شده به خدمات اجتماعی و پشتیبانی سوق داده شود و در شرایط فعلی کلیه مراکز خدمات اجتماعی خدمت‌رسانی کنند.

نهادهای مدنی همراه نقش پشتیبان را ایفا کرده‌اند و در تأمین بودجه نیز تلاش شده است با مشکلی مواجه نشویم تا خلل و وقفه‌ای در خدمات بهداشتی ارائه شده ایجاد نشود.

گرمخانه‌ها در شرایط فعلی به خوبی مدیریت شده است و این مراقبت باید مستمر بوده و استانداردها در این مراکز لحاظ گردد. شورای شهر نیز پایش و ارزیابی لازم در این مورد را عهده دارد

تنها مساله این است که به خاطر شرایط کرونایی ملاحظات بیشتری در گرمخانه‌ها اعمال می‌شود که نیازمندی را برای تأمین اقلام بهداشتی، مواد شوینده، ماسک و دستکش بیشتر می‌کند. اکنون وضعیت گرمخانه‌ها در شرایط مطلوبی قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های قبلی، موجب شد تا در چنین بحرانی گرمخانه‌ها بتوانند خدمات باکیفیتی را به مراجعه کنندگان ارائه کنند."

کد خبر 429374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.