اتمام مطالعات شهرسازی ۴ پروژه شاخص شیراز

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز از اتمام فاز مطالعاتی برخی از پروژه‌های عمرانی و ارجاع آن به کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورا خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، نوذر امامی با اشاره به بررسی پروژه‌های شاخص کمیسیون شهرسازی و معماری، اظهار کرد: بخش مطالعات برخی از پروژه‌های عنوان شده در حوزه معاونت شهرسازی و معماری به اتمام رسیده و از آن جایی که در مرحله اجرا است به کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورا ارجاع داده شده است.

وی از چهار پروژه شاخص یاد کرد و افزود: این پروژه‌ها شامل باغ ایرانی، بازآفرینی فضای شهری دروازه قرآن تا دروازه اصفهان (محور عرفان)، بازآفرینی فضای شهری و توسعه فضای شهری اطراف سعدیه، بازآفرینی و ساماندهی کوچه باغ‌ها با الهام‌گیری از باغات قصردشت (پیاده راه چمران جنوبی) است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به کاهش عوارض و بهای خدمات شهری سال ۹۹، تصریح کرد: به موجب این مصوبه کمیسیون، به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به کاهش عوارض و بهای خدمات شهری سال ۹۹ به نسبت میزان پرداختی به شرح جداول تعیین شده عمل کند.

وی اضافه کرد: به این ترتیب در یک جدول درصد کاهش نسبت به میزان پرداختی از ۱۰۰ تا ۵۰ درصد و از ابتدای خرداد ماه تا پایان سال محاسبه شده است.

امامی با تاکید بر اینکه برای مودیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آنها مازاد بر مبلغ ۲۰ میلیارد ریال می‌باشد، درصدهای کاهش عوارض و بهای خدمات به صورت پلکانی و بر اساس جدول دیگر محاسبه شده، افزود: به این ترتیب درصد کاهش پلکانی نسبت به میزان پرداختی مازاد ۲۰ میلیارد تا ۵۰۰ میلیارد و از دو تا ۱۰ درصد برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: مبالغ عوارض و بهای خدمات موضوع این مصوبه که از ابتدای خرداد ماه تا زمان تصویب آن توسط مودیان پرداخت شده در بستانکاری ملک لحاظ خواهد شد.

کد خبر 429373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.