تعرفه وارداتی ۲۵۰۰ قلم کالا ممنوع شده است

سرپرست وزارت صمت گفت: وزارت صمت به شدت پیگیر محدودیت، کنترل و حتی ممنوعیت واردات است و بیش از ۲۵۰۰ ردیف تعرفه‌ای را ممنوع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین مدرس خیابانی ظهر امروز پنجشنبه ۲۹ خرداد در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه این شرکت نماد کار، تلاش و تولید کشور است، اظهار کرد: امروز طرح‌های ملی در فولاد مبارکه در ایستگاه دوم پویش تولید تداوم امید افتتاح شد؛ اولین ایستگاه هفته گذشته در بهره برداری از طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی در سنگان بود که در آنجا به رئیس جمهور قول دادیم که خانواده سازمان صمت تا قبل از پایان دولت دوازدهم تا پایان شهریور ۱۴۰۰، ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی را به حجم سرمایه گذاری یکصد و ۷۰ هزار میلیارد تومان افتتاح کند.

وی با بیان اینکه قطار توسعه کشور توقف ناپذیر است، افزود: علی رغم اینکه همه دشمنان نظام جمهوری اسلامی تلاش کردند که اداره کشور را با دشواری روبه رو کنند اما قطار توسعه کشور متوقف نشده است.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: حدود ۱۲ هزار ۵۰۰ طرح بالای ۶۰ درصد و سه هزار و ۸۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد صنعتی و معدنی هم اکنون در حال اجرا است که به زودی هر هفته افتتاح خواهند شد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه استان اصفهان قطب صنعتی کشور است، اضافه کرد: نیمی از کل واحدهای صنعتی در استان اصفهان طرح در حال اجرا دارد؛ به بیان دیگر در این استان حدود هشت هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی وجود دارد و حدود چهار هزار و ۶۰۰ طرح صنعتی داریم که از این شمار ۶۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدرس خیابانی خاطر نشان کرد: طرح‌های امروز دو هدف اصلی را دنبال کرد با اجرای طرح نورد گرم ۴.۲ میلیون تنی تنها نیاز کشور تأمین می‌شود بلکه مازاد آن به بازارهای صادراتی عرضه خواهد شد.

وی قطع وابستگی به محصولات خارجی را تحولی چشمگیر دانست و اظهار امیدواری کرد: روزی برسد که اقتصاد کشور بدون وابستگی به نفت اداره شود.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه از نیمه دوم سال ۹۸ اداره کشور روز به روز از اقتصاد نفتی فاصله گرفته است، گفت: امسال عمده امورات کشور از محل ارز حاصل از صادرات اداره می‌شود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه ایجاد اشتغال دومین دستاورد افتتاح طرح‌های ملی در کشور است، افزود: امروز بزرگترین هدف دشمن ایجاد یاس و ناامیدی و بیکاری بین جوانان است.

وی با بیان اینکه طرح‌های امروز در فولاد مبارکه اصفهان با هزینه هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید، ادامه داد: مجموعه سرمایه گذاری در پروژه نورد گرم ۷ هزار میلیارد تومان است از این رو برای ایجاد اشتغال در کشور سرمایه گذاری بزرگی شده است که باید عایدی و اشتغال آن نصیب جوانان ساکن منطقه شود.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه خط تولید الکترود گرافیتی شهریور ماه امسال در آستان یزد به بهره برداری می‌رسد، گفت: ظرفیت آن در فاز اول ۱۵ هزار تن و در فاز دوم ۳۰ هزار تن خواهد بود که نیمی از نیاز کشور را به این محصول تأمین می‌کند.

مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه سیاست وزارت صمت استقلال صنعتی و قطع وابستگی است، افزود: این سازمان تلاش می‌کند با الگو برداری و مشابه آنچه که در صنایع نظامی اتفاق افتاده است، وابستگی صنعتی را به خارج قطع کند.

وی به ظرفیت تولید لوازم خانگی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از صنایع استان در حال بومی سازی پنل تلویزیون است. این اتفاق بزرگی است تا ۲۰ سال پیش توصیه می‌کردند ایران هیچ زمانی به عرصه تولید لوازم خانگی وارد نشود.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: امروز تحریم‌ها به ما یاد داد که نباید چشممان به آنسوی مرزها باشد.

وی تاکید کرد: وزارت صمت به شدت پیگیر محدودیت، کنترل و حتی ممنوعیت واردات است. بیش از ۲۵۰۰ ردیف تعرفه‌ای را ممنوع کردیم. امروز در حال فاصله گرفتن از منابع و درآمدهای نفتی هستیم و درآمد کشور حاصل از صادرات تولیدات بومی است و فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان است که حقانیت و کارآمدی خود راثابت کنند.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه از ابتدای امسال در چند اقدام جهش تولید محقق شده است، اظهار کرد: روزی که کرونا در کشور شیوع یافت روزانه در کشور ۱۹۰ هزار ماسک تولید می‌شد اما امروز روزانه شش میلیون ماسک در کشور تولید می‌شود، زیرا از همان روز واردات را ممنوع کردیم و امروز شاهد صادرات تجهیزات پزشکی هستیم.

وی با اشاره به رشد ۱۴۴ درصدی تولید ماشین لباس شویی در کشور، افزود: تولید تلویزیون نیز ۵۰ درصد و تولید خودرو ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: از روزی که مجموعه فولاد کشور تحریم شد صادرات آن از ۷۰۰ هزار تن به یک و نیم میلیون تن و ارزآوری ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش ایمنا، در این مراسم تفاهم نامه همکاری فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با حضور سرپرست وزارت صمت، رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، مدیرعامل فولاد مبارکه، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان امضا شد.

کد خبر 429367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.