صادرات فولاد مبارکه با وجود تحریم‌ها دو برابر شده است

سرپرست وزارت صمت گفت: طرح نورد گرم شماره ۲ شرکت فولاد مبارکه اصفهان مزین به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی وابستگی کشور به واردات ورق گرم را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین مدرس خیابانی، امروز -۲۹ خرداد- در آغاز عملیات طرح نوردگرم شماره ۲ فولاد مبارکه اصفهان مزین به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه نورد گرم در مدت ۹۰۰ روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: مجموعه فولاد مبارکه اصفهان به لحاظ تولید و فناوری یک نهاد پرافتخار و پیشرو در کشور است که به حدود ۴۰ کشور دنیا صادرات دارد.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه مجموعه فولاد مبارکه سپاهان سال گذشته یک و نیم میلیارد دلار صادرات داشته است، افزود: خوشبختانه علی‌رغم فشار تحریم‌ها میزان صادرات این واحد صنعتی دو برابر افزایش یافته است.

مدرس خیابانی گفت: بخشی از محصولات فولاد مبارکه اصفهان به لحاظ کیفیت با رقبای خارجی برابری می‌کند و به کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود.

وی افزود: امروز نقطه قوت حضور ما در مجموعه فولاد مبارکه این پیام روشن را می‌رساند که کشور ما یک لحظه توسعه را متوقف نمی‌کند و مدار توسعه کشور با قدرت ادامه دارد.

سرپرست وزارت صمت گفت: امروز طرح نورد گرم ۲ با ظرفیت ۴.۲ میلیون تن کلنگ زده شد و مدیران این مجموعه وعده دادند که کمتر از ۹۰۰ روز دیگر این طرح افتتاح شود ماحصل این افتتاح قطع وابستگی به واردات ورق گرم به کشور است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه در حال حاضر به طور جزئی ورق گرم برای صنایع پایین دست وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: با افتتاح پروژه نورد گرم ۲ مجموعه نیازهای واحدهای خودروسازی و ماشین سازی و لوازم خانگی و لوله سازی و همه مجموعه‌های هدف برطرف می‌شود تا کشور نیازی به واردات نداشته باشد.

وی تاکید کرد: مجموعه فولاد مبارکه تلاش کند تا با حداکثر استفاده از توان تولید داخل، این پروژه به بهره‌برداری برسد و همانگونه که در تولیدات صنعتی به روحیه خوداتکایی دست یافتیم در عرصه انتقال فناوری با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان و جوانان و مجموعه‌های پژوهشی می‌توانیم این طرح را به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 429341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.