پل جدید بهداری خرم‌آباد احداث شد

شهردار خرم‌آباد گفت: عملیات احداث پل بهداری که به دلیل سیل فروردین ۹۸ آسیب دیده و تخریب شده بود تکمیل و تردد بر روی این سازه برقرار شده است.

به گزارش ایمنا، محمد شریفی مقدم اظهار کرد: قرار بود ۱۵ خرداد تردد بر روی پل جدید بهداری انجام شود که به خاطر تأخیر در جابجایی لوله‌های گاز و آب و فاضلاب و با عذرخواهی از مردم و رسانه‌ها این موضوع به پایان خرداد موکول شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی پیمانکار و پیگیری‌های شهرداری این پل امروز بازگشایی و تردد در آن از سر گرفته شد.

شهردار خرم آباد گفت: نرده‌های دو طرف پل توسط میراث فرهنگی طراحی و سپس توسط شهرداری ساخته و نصب می‌شود، همچنین مابقی اقدامات جانبی پایین دست پل نیز بزودی به اتمام می‌رسد.

شریفی مقدم خاطرنشان کرد: پل بهداری خرم آباد متعلق به دوره پهلوی اول بوده و در مرکز این شهر واقع شده که در سیل فروردین ماه پارسال آسیب دید و از همان زمان تردد بر روی این پل ممنوع شد.

به گزارش ایمنا، در سیل فروردین ماه پارسال، ظرفیت عبور آب پل بهداری به دلیل ارتفاع کم و پایه‌های قطور، کاهش یافت و آورده‌ای سیلاب که در پایه‌ها و زیر پل جمع شده بودند موجب طغیان و برگشت آب شد که علاوه بر وقوع سیل در سطح منطقه، خساراتی نیز به پل وارد شد. پس از آن پل بهداری که از گذرگاه‌های اصلی شهر خرم آباد محسوب می‌شد به دلیل نداشتن ایمنی و شرایط استاندارد مسدود شده و همین امر گلایه‌های مکرر شهروندان را به دنبال داشت. در نهایت عملیات بازسازی جایگزین پل بهداری خرم‎آباد ۱۴ آبان ماه گذشته توسط شهرداری آغاز شد که با ادعای میراث فرهنگی مبنی بر تاریخی بودن پل، این طرح متوقف شد و اواخر سال گذشته دوباره به جریان افتاد.

کد خبر 429305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.