بازسازی قنات‌های دهاقان باهزینه بیش از  ۲۰ میلیارد ریال

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از مرمت و بازسازی ۳۳ رشته قنات در این شهرستان با هزینه بیست و یک میلیارد و پانصد میلیون ریال خبرداد و گفت: سیلاب سال گذشته منجر به خسارت ۴۷ رشته قنات، کانال و پل در این شهرستان شده است.

امیر صفرپور در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۷ طرح کشاورزی شامل ۹ طرح دامداری، دو واحد پرورش طیور، پنج واحد گلخانه و دو و نیم کیلومتر مرمت و بازسازی قنات‌های شهرستان با هزینه ۸۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اجرای طرح آبیاری نوین در مزارع این شهرستان، گفت: در سال گذشته بیش از ۳۸ هکتار از باغ و مزارع کشاورزی به این سامانه تجهیز یافت و در حال حاضر نیز ۱۴۸ هکتار نیز در دست اجرا قرار گرفته است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان، با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های کشاورزی، خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها در هفته جهاد کشاورزی زمینه اشتغال ۲۲ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

صفرپور تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۱۴ طرح کشاورزی شامل احداث گلخانه، کشت گیاهان دارویی، پرورش دام و احداث واحدهای دامداری جهت دریافت تسهیلات به سامانه‌های بانکی مختلف معرفی شده‌اند.

کد خبر 429278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.