چگونه از کامپیوتر شخصی خود محافظت کنیم؟

به منظور محافظت از کامپیوتر شخصی و لپ تاپ خود بهتر است بدانید برای خاموش کردن آن از کدام حالت دستگاه استفاده کنید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به منظور استفاده بهینه از کامپیوتر و لپ تاپ و صرفه جویی در مصرف انرژی، بهتر است اطلاعاتی در مورد حالات مختلف خاموش کردن این محصولات کسب کنیم و در شرایط مختلف بهترین گزینه را انتخاب کنیم. این محصولات دارای چند گزینه از جمله خاموش کردن (Shut down)، حالت خواب (Sleep) و خواب زمستانی (Hibernate) هستند که کاربر باید با توجه به شرایط موجود یکی از آن‌ها را انتخاب کند. در ادامه به بررسی این گزینه‌ها می‌پردازیم:

خاموش کردن (Shut Down)

وقتی کاربر از این حالت استفاده می‌کند و کامپیوتر خود را به صورت کامل خاموش می‌کند، تمام برنامه‌های او بسته خواهد شد و برای روشن شدن آن باید منتظر مراحل معمولی بوت شدن باشد. زمانی که برای مدت طولانی قصد استفاده از دستگاه خود را ندارید، بهتر است گزینه Shut Down را انتخاب کنید. پیش از خاموش کردن کامل کامپیوتر باید تمام فایل‌های خود را ذخیره کنید و پس از روشن کردن مجدد آن، همه نرم افزاراها و فایل‌های مورد نیاز خود را دوباره اجرا کنید.

خواب زمستانی (Hibernate)

خواب زمستانی (Hibernate) یکی از حالت‌های خاموش کردن سیستم است که عملکرد آن بسیار شبیه حالت خواب (Sleep) است. در این حالت تمام فایل‌ها و برنامه‌هایی که قبل از خاموش کردن کامپیوتر در حال پردازش بودند، به صورت کامل پس از روشن کردن دوباره قابل استفاده هستند. در حالت Hibernate، سیستم شما Pause و پس از روشن کردن دوباره، Resume می‌شود. اکثر کامپیوترها و لپ تاپ‌ها در حالت Hibernate، سریع‌تر از حالت Shut Down و کندتر از حالت Sleep بازیابی می‌شوند. در صورتی که در طول روز چند بار در یک بازه زمانی کوتاه از سیستم خود دور می‌شوید، این گزینه بهترین انتخاب شما خواهد بود. از آنجایی که Hibernate اطلاعات را در هارد کامپیوتر ذخیره می‌کند، نیازی به اتصال به برق یا استفاده از شارژ باتری ندارد.

حالت خواب (Sleep)

زمانی که کاربر گزینه حالت خواب (Sleep) را انتخاب می‌کند، دستگاه فرد وارد حالت کم مصرف می‌شود. در این صورت زمانی که فرد رایانه خود را روشن می‌کند، سیستم عامل آن سریعاً شروع به کار می‌کند و تمام برنامه‌ها کار خود را آغاز خواهند کرد. زمانی که کامپیوتر در حالت خواب به سر می‌برد، هیچکدام از قسمت‌های آن از انرژی استفاده نمی‌کند. در صورتی که برای مدت زمان کوتاهی قصد استفاده از کامپیوتر خود را ندارید، بهترین انتخاب شما گزینه خواب (Sleep) است. اگر کامپیوتر شما به مدت چند ساعت در حالت Sleep قرار گرفته باشد، به منظور جلوگیری از تمام شدن باتری، به صورت خودکار به حالت Hibernate وارد می‌شود.

کد خبر 429268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.