صادرات ۸ قلم از تجهیزات و فرآورده‌های مبارزه با کرونا

دبیر شورای سیاست‌گذاری صادرات محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو اعلام کرد که صادرات برخی اقلام مبارزه با کرونا از اردیبهشت امسال آغاز شده است و در حال حاضر ۸ قلم از تجهیزات و فرآورده‌های مبارزه با کرونا به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان غذا و دارو، سید آصف مهدوی با اشاره به توجه سازمان غذا و دارو به حوزه صادرات محصولات و فرآورده‌های سلامت محور اظهار کرد: شورای سیاست‌گذاری صادرات محصولات سلامت محور با حضور رئیس و مدیران ارشد سازمان غذا و دارو به منظور بررسی و تسهیل مشکلات و گلوگاه‌های پیش روی صادرکنندگان تشکیل می‌شود. همچنین هماهنگی‌های لازم نیز با ارگان‌ها و تشکلات مرتبط مانند وزارت صمت، سازمان توسعه صادرات، گمرک، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت می‌گیرد.

وی افزود: با وجود مشکلاتی که به دنبال تحریم‌های ظالمانه در بحران کرونا به وجود آمد، فرصتی برای تولیدکنندگان حوزه اقلام مبارزه با کرونا ایجاد شد و خوشبختانه با افزایش ظرفیت تولید خطوط تولیدی و اضافه شدن تولید محصولات جدید، توانستیم علاوه بر تأمین نیاز کشور، به یکی از صادرکنندگان برخی از این اقلام تبدیل شویم.

دبیر شورای سیاست‌گذاری صادرات سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر ایران یکی از صادرکنندگان اقلامی چون ماسک N۹۵، کیت‌های تشخیصی سرولوژی، لباس‌های کاورال، گان، شیلد، مانیتور، ونتیلاتو و مواد ضدعفونی به کشورهای اروپایی، آسیای جنوب شرقی و همسایه تبدیل شده است.

حسین وطن پور، مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیش از این در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفته بود: صادرات محصولات ایرانی مقابله با کرونا مانند کیت تشخیص، ماسک، ضدعفونی کننده‌ها و دستگاه ونتیلاتور در حال شتاب گرفتن است. با توجه به حمایت و همراهی مناسب سازمان غذا و دارو با صادرکنندگان، به نظر می‌رسد صادرات خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

کد خبر 429243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    N95 توی ایران پیدا نمیشه چطوری صادر میکنن؟