هشدار هواشناسی نسبت به رگبار و وزش باد نسبتاً شدید در ۱۳ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشداری زرد از رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب (۲۸ خرداد ماه) در ۱۳ استان کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، براساس هشدار سازمان هواشناسی کشور، در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب (۲۸ خرداد ماه) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبارورعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

در چنین شرایط جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، وقوع صاعقه و در مناطق مستعد تگرگ دور از انتظار نخواهد بود. از این رو اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها وعدم صعود به ارتفاعات (به دلیل احتمال برخورد صاعقه) توصیه می‌شود.

همچنین در ادامه این هشدار آمده است: امروز (۲۸ خرداد ماه) بویژه در ساعات بعدازظهر وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گرد و خاک در استان‌های خوزستان، بوشهر، جنوب سمنان، نیمه شمالی اصفهان، قم، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط جوی تا جمعه (۳۰ خرداد ماه) ادامه خواهد داشت و احتمال کاهش دید افقی، شکستن درختان، سقوط سازه‌های سست و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها نیز دور از انتظار نخواهد بود. از این‌رو محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی وزش باد توصیه می‌شود.

کد خبر 429241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.