ابوترابی: ترامپ به هیچ قاعده بین المللی پایبند نیست

نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ به خوبی نشان می‌دهد که وی به هیچ قاعده بین‌المللی پایبند نیست؛ همانگونه که به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و در حال حاضر نیز یک مرجع کیفری بین‌المللی را مورد تحریم قرار می‌دهد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون تحریم دیوان کیفری بین‌المللی لاهه توسط آمریکا، اظهار کرد: دیوان کیفری بین‌المللی نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم است که مقر آن در لاهه هلند قرار دارد و بسیاری از کشورهای جهان به صورت داوطلبانه عضو این دیوان هستند، اما ایران عضو این دیوان نیست.

وی افزود: در مبحث شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس ایران از طریق کشور عراق که عضو دیوار کیفری بین‌المللی است، به دنبال شکایت از آمریکا است. به گفته نخست وزیر پیشین عراق، حاج قاسم سلیمانی مهمان عراق بوده و از همین رو ایران می‌تواند از طریق کشور عراق شکایات خود را پیگیری کند.

نماینده مردم نجف آباد ادامه داد: ایالات متحده آمریکا علی رغم اینکه خود در این دیوان عضویت ندارد، قضات، دادیاران، بازپرسان و دادستان‌های این دیوان را تحریم کرد. این تحریم شامل عدم ورود آن‌ها به آمریکا و همچنین تحریم‌های بانکی و معامله با شرکت‌های آمریکایی می‌شود.

ابوترابی تاکید کرد: این اقدام دونالد ترامپ به خوبی نشان می‌دهد که وی به هیچ قاعده بین‌المللی پایبند نیست؛ همانگونه که به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و در حال حاضر نیز یک مرجع کیفری بین‌المللی را مورد تحریم قرار می‌دهد.

کد خبر 429228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.