بایرن مونیخ قهرمان بوندس لیگا شد

باواریی های مقتدر، شب گذشته با پیروزی مقابل برمن قعر جدولی باز هم قهرمان لیگ آلمان شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تکراری ترین خبر چندین سال اخیر روزنامه‌های آلمان امروز باز هم روی جلد می‌رود. "بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا شد" فرقی نمی‌کند مربی چه کسی بوده، جام مدت‌ها است که در مونیخ مانده است.

از هاینکس و پپ و آنچلوتی گرفته و حالا هم هانسی فلیک، هر کسی که مربی شده طعم فتح بوندسلیگا را چشیده است.

آخرین باری که تیمی غیر از بایرن قهرمان آلمان شده مربوط به دوران حضور کلوپ در دورتموند است. قرمزها این فصل در بوندس لیگا و اروپا پر نوسان بودند.

اما بعد از اخراج کواچ و تدابیر فلیک جوان، رفته رفته مثل سال‌های اخیر، بر سلطه و سیطره خود به لیگ داخلی ادامه دادند و با پیروزی شب گذشته مقابل برمن، هم آنها را در آستانه سقوط قرار دادند و هم خودشان قهرمان شدند.

البته نباید این نکته را هم نادیده گرفت که در این فصل بوندس لیگا، تیم‌های بیشتری نسبت به قبل به شکل یک مدعی ظاهر شدند و قهرمانی زود هنگام مونیخی‌ها را کمی به تأخیر انداختند.

تیم‌هایی مثل دورتموند، لایپزیش، گلادباخ و حتی شال که این فصل نتایج جالب توجهی گرفتند و لیگ آلمان را تا حدودی جذاب‌تر از قبل کرده و از حالت دو قطبی بودن خارج کردند.

اما در میان هر چقدر هر تیمی خوب باشد و تلاش کند، دست آخر این بایرن مونیخ است که با دو جین فوق ستاره، جام را به خانه می‌برد و جشن قهرمانی بر پا می‌کند. مثل فصول قبل و حتی همین فصل جاری‌.

درست است که دورتموند با فاوره فصل خوبی داشت، درست است که لایپزیش با ناگلزمن در قد و قواره یک شگفتی ساز ظاهر شد و درست است که گلاباخ و شال که با بازیکنان جسور تا حدودی در حد یک تیم موفق ظاهر شدند، اما در این چند سال همه تمجیدها و افتخارات برای باواریایی‌ها بوده است.

پسران هانسی فلیک شب گذشته در ورزشگاه "وِسِر" با قضاوت "هارم اوسمرز" و از هفته سی و دوم لیگ آلمان، به مصاف برمن رفتند و با تک گل ماشین گلزنی خود، روبرت لواندوفسکی، پیروز شده و در فاصله‌ی دو هفته تا پایان لیگ، همان اتفاق تکراری که قهرمانی است را رقم زدند.

این سی‌اُمین قهرمانی مونیخی‌ها در لیگ آلمان بود
و این در حالی است که آن‌ها ده نایب قهرمانی هم در کارنامه دارند که آخرین آن مربوط به سال ۲۰۱۱ و حضور کلوپ روی نیمکت دورتموند است.

کد خبر 429204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.